Szorít a sícipő
Vevőt keres a Prágai Közlekedési Vállalat (DPP) a kétezres évek második felében beszerzett hatvan Škoda 14T típusú villamosra. Jelenleg ötvenhét üzemképes jármű cirkál a cseh főváros utcáin, s a prágaiak között csak Porscheként ismertek. Modern és korszakalkotó dizájnját éppen a Porsche cég tervezte, s az utasok körében azonnal ráragadt ez a név.
Üzembe helyezésük óta viszont sok gondja, baja mutatkozott, ami miatt nem váltak közkedveltté a villamosok sem a közlekedési vállalat munkásai között, sem pedig az utasok között. A villamosok tetszetősek ugyan, de ami az utasteret illeti, az már hagy némi kivetni valót maga után. Az utasoknak leginkább az első ajtók hiánya (talán inkább a zavaró szolgálati bejárat), a túl hangos beltér, a kapaszkodók nehézkes elrendezése, valamint a légkondi hiánya okozta a legnagyobb gondot. Ami a műszaki hiányosságokat illeti, leginkább a merev tengelyelrendezés okozta a legnagyobb problémákat a szűk prágai utcák éles íveiben.
A prágai közlekedési vállalat 2006 óta közlekedteti ezt a típust villamosvonalain. Összesen hatvanat vettek, egy jármű ára 57 millió korona (630 millió forint) volt. Mivel a cseh főváros nemrégiben kötelezettséget vállalt mind a 250 Škoda 15t ForCity villamos lehívására 2018-ig, így kapacitást keres az új villamosoknak. Ennek egyik lehetséges módja éppen az, hogy eladják a legkevésbé bevált villamosaikat. A DPP vezérigazgatója a cseh sajtónak azt nyilatkozta, hogy az adásvételi tárgyalások még nagyon az elején járnak, korai lenne bármit is biztosan kijelenteni. Annyit azért megerősített, hogy a közlekedési vállalat valóban eladni szándékozza a Porschékat (Škoda 14T), valószínűleg valamelyik posztszovjet államba, de az sincs kizárva, hogy a lengyel Wroclaw venné meg őket.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!