Szlovákiában van, ami csak papíron épül
Érsek Árpád, a szlovák közlekedési tárca államtitkára az Új Szónak nyilatkozva elismerte: sem a költségvetésben, sem az uniós alapokban nincs pénz a tervezett gyorsforgalmi utak (Pozsony–Losonc és Losonc–Kassa) megépítésére, egy újabb PPP-projekt pedig kérdéses. Az előbbi, R7-es számot viselő út egy része (Pozsony–Egyházgelle) és a fővárost elkerülő gyűrű építése azonban mindenképp elkezdődik a magántőke bevonásával. A teljes déli úthálózat ugyan benne van a kormányprogramban, de prioritásként csak papíron kezelik.
Bizonytalan a Pozsony–Kassa közti, D1-es autópálya befejezésének időpontja is. A Turány–Gombás (Hubová) szakaszon az út természetvédelmi területen át vezetne, környezetvédő szervezetek alagút építését javasolnák, a munkálatok egyelőre állnak, habár az uniós pénz erre a sztrádára és a Zsolnáról Lengyelorszég felé vezető D3-asra megvan. Az államtitkár szerint kulcsfontosságú, hogy a minisztérium érdemben foglalkozzon a gyorsforgalmi utak előkészítésével, a már elkezdett projekteket folytassák.
A kormányprogram közlekedési része kiemelt helyen említi az állami vasúttársaság intercity-járatainak újbóli elindítását. A Kassa–Pozsony járatokat a konkurens RegioJet alacsony árai miatt törölték, kihasználatlanságuk miatt veszteséget termeltek csupán. Megpróbálnak a magyarok lakta Dél-Szlovákia vasútvonalaival kiemelten foglalkozni, például a Pozsony–Dunaszerdahely vasútvonal kétvágányúsítása uniós forrásokból akár a gyorsforgalmi útnál jóval olcsóbban is megépülhet.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!