Szezonnyitás előtt
Az idősebb vezérek, vasútbarátok biztosan tudják: egy gőzmozdonyon mindig van valamit javítani, piszkálni. Sokan vissza is sírják ezeket az időket, mondván, a mai, hét-nyolcezer lóerős „számítógépekkel” milyen gond is lenne, csak felül rá az ember és vezeti. A gőzmozdonyok iránt érzett határtalan nosztalgia is innen táplálkozik: látványosan füstöl, hangosan pöfékel, és nem utolsó sorban: látni, hogyan is működik.
A Történelmi Magyar Vasúti Kultúráért Egyesület 2012 őszén mutatta be a közönségnek az újra üzemképes 411,118-as Trumant. A gép részt vett (és mozdonyszépe díjat nyert) a gőzmozdony Grand Prix-n, a parkban többször utazhattak rajta a mozdonyozásra kíváncsi gyermekek, felnőttek.
A 2013-as múzeumi idény megkezdése előtt, február 7-én a 19-es Nohab vontatta át Istvántelekre, pár szükséges vizsgálat és javítás elvégzésére. Elsődleges feladat a kazán teljes körű vizsgálata (az üzemi nyomás felére, 8 barra engedélyezték csak a működést), a csatlók és a csapágyak javítása.