Szergej naplementében

Pusztaszabolcs és Szabadegyháza állomás között teljes kizárásos vágányzárban az 548-549-es szelvények között lévő hídszigetelés és háttöltés víztelenítését végzik, javítják a műtárgyat. Július 22-27 között a 40-es vonal frogalmát elterelik, a távolsági vonatok a Rétszilas–Dunaújváros–Pusztaszabolcs útvonalon járnak, a többi vonatot autóbusszal pótolják. A tehervonatok nagy részét a balatoni vonalon közlekedtetik, kivétel ezalól a Dunaújváros–Szentlőrinc elegy és a Hungrana szabadegyházi üzemének a feladásai.
Szabadegyházára az egész országból, de főleg a keleti végekről hordják a gabonát. A tehervonatokat Szabadegyházáról előbb elviszik Sárbogárdra, majd a 45-ös vonalon Székesfehérvárra. Innen már villanygéppel folytathatják az utat Budapest felé.
Persze egyéb érdekességek is akadnak, a CER szabadegyházi bioetanol-szállítmányát az előfogati Szergej szerdán egészen Komáromig húzta, a Rail Cargo Hungaria Rajka–Magyarbóly viszonylatú vonata viszont az 1-es vonalon elment Kelenföldig, onnan Fehérvárra a túlzsúfolt 30a-n, majd dízellel átemelték Sárbogárdra. Az 5-ös vonalból úgy tűnik a Cargónak elege lett...