Széll Kálmán tér 2013?
A tér arcát utoljára a metró építésekor változtatták meg jelentősen: ez magába foglalta a földalatti vasút felszíni fogadócsarnokának építését és a villamosvágányok minimális átrendezését. A villamosok és az autóbuszok forgalmát, végállomási rendjét azóta néhányszor módosították már, a többszörös hurokvágányrendszer 1990-ben szűnt meg. A rendszerváltás után folyamatosan felmerült az igény a tér modernizálására, a megvalósítás azonban folyamatosan késett.
A Népszabadság értesülései szerint még 2012 szeptemberében kiírják az építészeti pályázatot a tér rendezésére. Bármelyik, hazai tervezési jogosultsággal rendelkező építész részt vehet a pályázaton, az egyetlen kikötés, hogy a szoros határidőt tudja-e tartani a tervezői csapat. 2011-ben a Főmterv-Finta Stúdió pályaműve ugyan nyert, és látványtervek is napvilágot láttak, de a közbeszerzés végül nem indult el.
A teljes beruházás előzetes költségvetése 12,39 milliárd forint. Ebből csupán 3,2 milliárd jutna a térre, a többi a budai fonódó villamoshálózat kialakítására kell. A 22 milliós pályázaton a döntést Finta Sándor fővárosi főépítész által vezetett tervbíráló bizottság hozza meg, a végeredményt még karácsony előtt kihirdetik.