Száznegyven új vasúti járművet vesz át 2024-ben a ČD

Korcsmáros Gábor   ·   2024.01.08. 09:00
CJ

Ha egy vonatba soroznánk az összes új járművet, akkor a Nyugatiból Rákospalota-Újpestig kígyózna a szerelvény. 

Megint csak elképesztő számok, mennyiségek, és megint csak a csehek. A 2024-es évben a Cseh Vasutaknak különböző járműgyártók összesen közel száznegyven új vasúti járművet adnak át, ezek között vannak a Vectron mozdonyok is, amelyeket egyelőre csak bérel a vasúttársaság. De még így is, gondoljunk csak bele, hogy az összes új vasúti jármű együttes hossza, amelyet a ČD idén átvesz, nem kevesebb, mint nyolc és fél kilométer. 

A Vectronokból, Comfortjetekből, RegioPanterekből, RegioFoxokból álló szerelvény például a Nyugati pályaudvarról Rákospalota-Újpest állomásig, vagy a Déli pályaudvarról egészen Budafokig érne. Ez nem kismiska, az évek óta tartó, töretlen tenni akarás és haladás eredménye. Még akkor is, ha ez az eredmény részben azért is kimagasló, mert késnek az új szerelvények leszállításai. Michal Krapinec, a Cseh Vasutak vezérigazgatója méltán lehet büszke ezekre az eredményekre. Ha a közel száznegyven új vasúti járművet lebontjuk ülésekre, akkor 2024-ben összesen 22 ezer új, kényelmes ülésen utazhatnak a cseh vonatra szállók. 

(fotók: Cseh Vasutak

A Cseh Vasutak idén negyvenöt villamos motorvonat szerelvényt (RegioPanter), ötvenkilenc motorvonat szerelvényt (RegioFox), nyolc nyolckocsis Comfortjet szerelvényt, valamint huszonkét Vectron-bérleményt (az RSL-től) vesz át. Ezt tetézi még huszonkét felújított Stadler RS1, és hat Siemens Desiro szerelvény beszerzése is. A járműbeszerzések együttes értéke 18 milliárd 700 milió cseh korona (299 milliárd 200 millió forint). 

Az idei évben folytatódnak a Škoda Group által gyártott RegioPanterek leszállításai két-, illetve háromrészes kivitelben úgy, hogy az év végéig a ČD-nek mind a száztíz megrendelt új szerelvénye állományban legyen. Az engedélyeztetési folyamat alatt kialakult nehézségek és problémák miatt a legtöbb Pesa-gyártmányú RegioFox is 2024-ben lesz a Cseh Vasutak kezében. Nyáron pedig, ha minden jól megy, akkor elkezdik a Comfortjetek tesztüzemét Prága és Ostrava, illetve Prága és Františkovy Lázně között. A Comfortjetek beszerzéséről korábbi cikkünkben olvashatnak részletesebben.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Személyvonat siklott ki Lengyeltótiban

MÁV/iho   ·   2024.06.18. 10:20

A Desiro három tengellyel lépett ki a sínekről. A Kaposvár–Fonyód vonalon és a Helikon interrégióknál jelentős késéssekkel kell számolni. Az eseményhez a dombóvári segélyvonat vonult ki.

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.