Szaporodnak a sínpárducok
Megint vonatbeszerzés, a megrendelő megint a ČD, a tendergyőztes megint a Škoda. Ezúttal a dél-morvaországi régió kap hét RegioPantert. Ráfér a járműpark-fiatalítás Morvaországra is, hiszen itt eddig még a már koros és megviselt Tornádók, azaz 560-as sorozatú elektromos szerelvények közlekednek. Ezek már a jelen kor követelményeit, s az utazás színvonalát nem igazán tartják.
A Škoda öt háromkocsis és két kétkocsis szerelvényt szállít majd le a megrendelőnek. A kontraktus értéke csaknem 943 millió korona (durván 10 milliárd forint). A vonatokat a tervek szerint 2015 közepén állítják forgalomba a Brno hl.n.–Blansko–Letovice vonalra.
A beszerzési versenybe a Škodán kívül még további három járműgyártó cég nevezett be, név szerint a svájci Stadler, a lengyel Pesa és a spanyol CAF. Ezek viszont árajánlatot már nem tettek, mert a leszállítási határidő túl szűk lett volna számukra, ha figyelembe vesszük az engedélyeztetési folyamat időigényességét Csehországban. A Škodának ezzel szemben már fut a cseh pályákon engedélyeztetett vonata, ő tehát a győztes. A plzeňi járműgyártó a múltban például úgy ejtette ki ellenfeleit a vonatbeszerzési versenyből, hogy a ČD atipikus ajtóméreteket szabott meg új vonataira, amiket aztán csak a Škoda tudott teljesíteni, mivel a vonatok még csak a tervrajzokon léteztek.