Svájcban állt forgalomba az első Euro VI-os, csuklós hibrid
A luzerni VBL volt az első svájci közlekedési vállalat 2011-ben, amelyik hibrid Volvót állított forgalomba (szám szerint hatot), a közelmúltban pedig az első csuklós hibrid Volvo debütált náluk, majd meg is kezdte egyéves próbafutását.
A Volvo 7900 Hybrid – amelyről nemrég mi is szót ejtettünk – az első, és jelenleg az egyetlen hibrid csuklós a világon, amelynek motorja teljesíti az Euro VI-os környezetvédelmi normát. Az 5,1 literes dízel erőforrás teljesítménye 177 kilowatt, tisztán elektromos üzemben 20 kilométer per órás sebességig képes felgyorsulni. A szólókhoz hasonlóan a csuklóstól is körülbelül 30 százalékos üzemanyagmegtakarítást vár az üzemeltető és a gyártó egyaránt, de a finomhangolás az egy éves tesztidőszakban fog megtörténni mindkét cég szakembereinek a közreműködésével.
Mint arról beszámoltunk, a midibuszok mellett valószínűleg csuklós hibridekre is hamarosan tendert ír ki a BKK, ezen pedig a Volvo jó eséllyel indulhat, hiszen jelenleg még nincs vetélytársa, kedvező a vételára, és a Rábával kötött megállapodás értelmében a busz bizonyos alkatrészei hazaiak lehetnének, vagy akár a végszerelés is itthon történhetne.