Suttogás váltja a rotyogást
Októbertől a hatvani tolatósok élén már nem a Start dízelei dolgoznak, így a 224-es Púpos munka nélkül maradt. Egyelőre ismeretlen a gép további sorsa.
A MÁV M40-es sorozata fokozatosan kopott ki a vasúthálózatról, az utóbbi másfél évtizedben már csak alig néhány Púpos dolgozott. Celldömölk, Hatvan, Záhony volt az utolsó Bástya, ahol még munkát adtak nekik, illetve az utóbbi években a MÁV Nosztalgia, majd utódja, a MÁV Rail Tours kezdett flottaépítésbe. Talán bennük bízhatunk, hiszen Jennifert (M40 203) is felállítják Istvántelken, most is dolgoznak rajta!
Manapság már csak Záhony ad ki Púposokat, a három remoton kívül a 201-es is itt dolgozik. A záhonyi M40-esek az átrakókörzet tartalékait adják, Eperjeske környékén szinte mindig lehet találkozni velük. A 224-es gépnek volt még szinte fixnek mondható munkája idén. Hatvan fűtőházában már egy ideje nincsen Szergej, így a jászberényi tolatós teherre általában a 224-es Púpost vezényelték. A mozdony épp ide való, az olykor hosszabbra sikeredő elegyet is elviszi a sík vonalon, az iparvágányokon is jól érzi magát, az általában 10 kocsi körüli tehervonatra pedig nem jelent pazarlást, mint egy M62-es.
Mióta a jászberényi kiszolgálómenet csak hétfőn, szerdán és pénteken jár, a salgótajáni tolatóssal együtt pont egy dízelmozdonynak lehet munkát adni Hatvanban – a 81-es vonal tolatósa már évek óta keddi és csütörtöki napokon dolgozik. Csakhogy ide a Start szinte mindig remot Dácsiát ad ki, a gép ereje pedig többnyire bőven elég is a néhány vagonbólálló tehervonatok továbbítására. Ha véletlenül meglódula rakodás, évente néhány esetben nagyobbgépet tesznek a salgóótarjáni menet élére, ide szokott beugrani a Púpos,néhapedig Csörgő is. Jól látszik, hogy a két tolatós tehervonat kiszolgálható egy jó mozdonnyal. A Rail Cargo Hungaria arról döntött, hogy a fővárosban már bevált rendszert Hatvanban is bevezeti, azaz saját kezébe veszi a csomóponti kiszolgáló tehervonatokvontatását mind amozdonyt, mind a személyzetet tekintve.
Októbertől Hatvanban dolgozik az RCH egyik 2068-as, Suttogónak becézett dízelgépe. A mozdony a korábban megszokott napokon jár Jászberénybe és Salgótarjánba, 4-én debütált Jászberényben, 5-én pedig Salgótarjánban. Bár az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy két hete szeptemberben már kipróbálták a mozdonyt Salgótarjánban – úgy látszik, bevált.
A startos dízel tolatók újabb helyről szorultak ki, és talán nem Hatvan az utolsó, ahol ez megtörténik... Az egyeskocsi-forgalom a várható állami támogatással már jövedelmező üzletág lehet, a Rail Cargo Hungaria pedig nemcsak osztrák dízelekkel jön, hanem új gépekben is gondolkodik, elég, ha csak a kínai villamoshibrid tolatómozdonyra gondolunk!
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!