Sürgős az intercity-állomány megújítása
A MÁV-nak még azelőtt sürgős szüksége lenne a mostaninál jobb állapotú intercity-kocsiparkra, mielőtt eldőlne a szolnoki IC+ sorozatgyártása. A meglévő kocsiállomány teljes felújítására napokon belül kiírhatják a tendert. Emlékeztetőül: a Bombardier az úgynevezett 3G (harmadik generációs) kocsik gyártására megnyerte a tendert, ám az ötven járműre szóló opciót a MÁV – anyagiak hiányában – nem hívta le.
Szarvas Ferenc kitért az új vontatójárművek beszerzésére is: a második 25 Traxx mozdonyra vonatkozó opciót szintén az anyagiak miatt nem hívták le. A tíz Siemens-mozdonyt a MÁV-Trakció bérbe adta, gyakorlatilag a Traxx-okon kívül nincs igazán korszerű, bevethető mozdonya a magyar vasútnak. A vontatójármű-park erősen elöregedett, ha nem sikerül új, néhány mozdony üzemelését kiváltó motorvonatokat beszerezni, 28-30 V43-as sorozatú mozdony felújításával lehetne időlegesen megoldani a gondokat. A technikai háttérrel nem is lenne gond, a MÁV-Gépészet el tudja végezni a feladatot, ám a 4,5–6 milliárd forintos költséget ki kell gazdálkodni valahogy, mivel használt járművek felújítására uniós forrás nem vehető igénybe.