Start-stop technológia a DB Schenker brit Class 66-osainál
A DB Egyesült Királyságbeli teherszállító leányvállalata az EMD-gyártmányú mozdonyok első átalakított tesztpéldányával február óta végzett próbafutásokat Délnyugat-Angliában. Az amerikai ZTR automatikus motorleállító és -indító rendszerével (AESS) ellátott Class 66-os Cornwallban vontatott kaolinszállító tehervonatokat, a rövid távú utak során gyakoriak voltak a tolatási mozgások. A próbák azt mutatták, hogy a kizárólag az alapjárati üzem használatának megszüntetésével a motor használata akár harmadával is csökkenhet, a szén-dioxid-kibocsátás pedig tíz százalékkal, mozdonyonként évente körülbelül ötven tonnával lehet kevesebb. Ez a kilencven járműre vetítve 4500 tonna!
Az International Railway Journal arról ír, a DB Schenker reményei szerint az AESS-rendszer használatával javul a dízelgépek megbízhatósága, mivel kisebb lesz az akkumulátorok lemerülésének esélye, de a téli hidegben való befagyástól is megvédi a mozdonyokat.
Andrew Byrne, a DB Schenker Rail UK karbantartási és infrastrukturális részlegének vezetője elmondta, az automatikus motorleállító és -indító rendszerben óriási lehetőségek rejlenek a vasúti teherszállítás környezetre való hatásának javítása szempontjából. Hozzátette, jóllehet, a vasúti szállítás sokkal inkább környezetbarát, mint a közúti ágazat, azonban folyamatosan keresni kell a vasút környezetre való hatásának csökkentési lehetőségeit.
A DB Schenker ezzel az üzemanyag- és környezetkímélő megoldással vasúti környezetvédelmi szempontból úttörő tettet hajt végre. A maradék nyolcvankilenc gép 2015 végéig kapja meg a ZTR rendszerét – számol be a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!