Sápi baleset: három és fél óra után szabadították ki a Szili vezérét – újra közlekednek a vonatok
Súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett a vétlen vonat vezetője, amikor összeütközött egy tehervonat egy várakozó személyvonattal a Hajdú-Bihar vármegyei Sáp vasútállomásán szerda hajnalban. A pályában 10 milliós kár keletkezett. Azóta újra járnak a vonatok.
Sáp állomásnál újraindult a vonatforgalom. A Püspökladányból Biharkeresztesre 14:15-kor induló vonat (6416) már teljes útvonalán közlekedhetett, nem kell pótlóbuszra szállni. A Püspökladány–Biharkeresztes vonalon a balesetet követő műszaki mentés és helyreállítás végéig még 20–30 perccel hosszabb menetidők előfordulnak.
Korábban írtuk:
Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a megrakott tehervonat a Megállj! vörös jelzőt túlhaladva belerohant a sápi állomáson álló személyvonatba. Heten sérültek meg, közülük négy utas, egy jegyvizsgáló és a balesetet okozó mozdonyvezető könnyebben. Őket a berettyóújfalui kórházba vitték. A vétlen mozdonyvezető, a MÁV-Start munkavállalója életveszélyes, súlyos sérüléseket szenvedett. Pafféri Zoltán közölte, hogy a katasztrófavédelem munkatársai három és fél órás munkával szabadították ki a mozdonyvezetőt a roncsok közül, majd a mentők a debreceni kórházba vitték a sérültet. A vasútvonalat idén adták át, így az elektronikus biztosítóberendezés működött.
A MÁV az utasoknak és a munkavállalóknak gyorssegélyt folyósít számukra, amíg a vizsgálat tart. Ezt a biztosításból tudják megtenni. Hadnagy Attila, a MÁV Zrt. pályavasúti területi igazgatóságának vezetője a sajtótájékoztatón azt mondta: a helyreállításon körülbelül harminc szakember dolgozik. Először a személyvonat sérült szerelvényét szabadították ki, majd a tehervonat teherkocsijait húzták félre, hogy az összeütközött mozdonyokat szét tudják választani.
A vasúti pályában viszonylag kisebb, mintegy 10 millió forintos kár keletkezett. Körülbelül 200 méter hosszan a kapcsolószerek sérültek meg, ezeket később helyreállítják.
Balogh Péter Tamás, a Hajdú-Bihar Vármegyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense azt mondta, a püspökladányi rendőrkapitányság vasúti veszélyeztetés bűntett elkövetésének gyanúja miatt indított eljárást.
A pernyét szállító, 28 vagonból álló, 440 méter hosszú és 2150 tonnás tehervonat a két kocsiból álló személyvonatot a perontól mintegy kétszáz méterrel hátrébb tolta, a teherszerelvény dízelmozdonya és a személyvonat villanymozdonya összeakadt, vezetőfülkéik pedig teljesen összeroncsolódtak. Először a személyvonat sérült szerelvényét szabadították ki, majd a tehervonat teherkocsijait húzták félre, hogy az összeütközött mozdonyokat szét tudják választani.
A mozdonyok első tengelyei leugrottak a sínről, ezeket helyezik vissza a vasúti pályára, amely szintén károsodott. A pályán a kapcsolószereket hajtogatta le a kisiklott tengely. A kisiklott mozdonyoknak a sínekre történő visszaemelését követően kezdődhet el a helyreállítás, majd ezután lehet visszaadni a forgalomnak a vasúti pályát. A tehervonat mozdonya az MMV Magyar Magánvasút Zrt. tulajdonában van és Romániába szállította volna rakományát. Azt egyelőre nem lehet tudni, működött-e a tehervonat mozdonyán az úgynevezett éberségi berendezés, amely a mozdonyvezetők figyelmét és ébrenlétét ellenőrzi és a reagálás elmaradása esetén megállítja a vonatot.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!