Salgótarjánba is eljutott az RCC Jolly Joker Suttogója

A Train Hungary favonatát húzta a Jelzőőr Kft. által bérelt dízelgép.
A Train Hungary magán-vasúttársaság rendszeresen – bár elég ritkán – közlekedtet fával rakott tehervonatokat Salgótarján-külső állomásról. A vonatok érdekessége, hogy még nem volt az élükön kétszer ugyanaz a gép...
Sulzer, Szergej, Nohab, Melák, Búvár, eddig ezeket szpottolhatták a 81-es vonal mentén a vasútbarátok az elmúlt években a néhány téli faszállító menet élén. A hét elején ezúttal a Jelzőőr Kft. kék Búvárja húzott fel negyven üres Eas-kocsit Hatvanból Salgótarjánba rakodásra. A szerelvény rakodásával csütörtökre végeztek, a Búvár azonban időközben kiesett a forgalomból, így egy másik dízelt kellett keríteni. A Jelzőőrnél a választás egy igazi Jolly Jokerre, a Rail Cargo Carrier 409 001-es Suttogójára esett. A mozdony már előző nap debütált a Train Hungary–Jelzőőr-kooperáció keretében: az 5-ös vonalon továbbított tehervonatot Moha-rakodóról Székesfehérvárra.
Az RCC mozdonya igen aktív életet él, gyakran láthatjuk tológépként például a Carborail tehervonatai végén a 150-es és az 1-es vonalon, egy időben pedig rendszeresen vitte a Floyd bajai tartályvonatait.
Csütörtök lévén nem az extra favonat miatt számíthattunk Suttogóra a 81-es vonalon – az RCH október óta húzza saját mozdonnyal a jászberényi és a salgótarjáni tolatóst startos mozdony helyett. Kedden és csütörtökön közlekedik a Hatvan-rendező–Salgótarján-külső viszonylatú csomóponti kiszolgáló tehervonat is, így a Rail Cargo Hungaria tolatósára is fenhették a fogukat a vasútbarátok. Sajnos délelőtt mindenkinek kiderülhetett, hogy karácsonykor leáll az ócskavasrakodás Salgótarjánban, így nem volt szükség a tolatósra, lemondták. A negyven kocsis favonat továbbítását eleve úgy tervezték, hogy két részletben viszi el a jelzőőrös mozdony. De itt is csalódnunk kellett, mivel akkora késéssel érkezett meg a Suttogó Salgótarjánba, hogy csak az első menetnél volt reális esély arra, hogy még világosban leközlekedjen. Így is lett, már a második vonatért a gépmenet is sötétben indult el Hatvanból...
Úgyhogy addig is, ki a helyi Ikaruszokat, ki a Bézéket fotózgatta napközben, esetleg az autójában melegedett... Én a Bézékre mentem, az alábbi galériában pásztói és kisterenyei képek vannak.






* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!