Rengeteg hibridbuszt vesz Brüsszel
Az átadót egy tavaly szeptemberben aláírt, öt évre szóló, keretszerződés előzte meg, amelyben a gyártó járművek leszállítását két éven belül vállalta. A tervek szerint szeptemberig érkezik meg az első, hetvenöt autóbuszból álló kontingens, majd 2020 első felében követi a második ütem.
A hibrid hajtásrendszerű Iveco Urbanway autóbuszok alacsonypadlósak, a mozgássérült utasok, illetve babakocsit toló szülők is könnyen föl tudnak rá szállni. Összesen 130 utast tud egyszerre elvinni egy csuklós.
Elektromos hajtásukat Euro 6 minősítésű belső égésű motorral és a legújabb generációs energiatároló rendszerrel kombinálják. A hajtásrendszer-menedzsment optimális üzemanyag-fogyasztásról és károsanyag-kibocsátásról gondoskodik: a fékezési fázisok során részben visszatáplálja, illetve tárolja a jármű mozgási energiáját.
Mindemellett az Arrive & Go funkció a megállók és a közlekedési lámpák megközelítésekor, illetve induláskor nulla károsanyag-kibocsátású, tisztán elektromos üzemet tesz lehetővé. A buszok üzemanyag-fogyasztása és szén-dioxid-kibocsátása harminc százalékkal kevesebb a hagyományos dízel autóbuszoknál. A 286 lóerős Tector 7 belsőégésű motor a CNH Industrial hajtásrendszer márkája, az FPT Industrial terméke.
A Brussels Intercommunal Transport Company (STIB-MIVB) Belgium egyik legnagyobb városi tömegközlekedési szolgáltatója, amely a brüsszeli régióban tizenkilenc, a külső területeken pedig további tizenegy települést szolgál ki, összesen 241,5 négyzetkilométeren.
Több mint 1,1 millió helyi lakosnak és ingázók ezreinek nyújt személyszállítási szolgáltatást. Az STIB-MIVB hálózatát négy metró-, tizenhét villamos-, ötven autóbusz- és tizenegy éjszakai autóbuszvonal alkotja, 2018-ban mintegy 417 millió utazást bonyolított le.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!