Qantas: 35 Dreamliner lefújva
Az ausztrál légitársaság lemondta 35 gépre szóló Boeing 787-9-es rendelését, hogy 8 és fél milliárd dollárral csökkentse tőkekiadásait. Ugyanakkor a Qantas low-cost leányvállalata, a Jetstar szerződése továbbra is érvényes 15 Dreamliner leszállítására.
Ezeknek a 787-eseknek a beszerzésével lehetségessé válik, hogy a Jetstar a terveknek megfelelően átadja A330-asait a Qantas belföldi hálózatát üzemeltető Qantas Domesticnek, maga a Qantas pedig kivonhatja flottájából a 767-eseket.
A Qantas-csoport által rendelt további ötven 787-9-es sorsa még két évre függőben marad, ha úgy döntenek, hogy kellenek a gépek, akkor ezeket a példányokat a gyár 2016-tól szállíthatja le az ausztráloknak.
Alan Joyce vezérigazgató a visszamondás bejelentésekor arra utalt, hogy a légitársaság mindig is rugalmasan kezelte a flottabővítés kérdését, és ha kellett, változtatott az eredeti terveken. Az eddigi gépbeszerzési program az elmúlt négy év alatt 114 új utasszállító beszerzésével gyakorlatilag megvalósult, a flotta átlagéletkora 8,3 évre csökkent, a privatizáció óta tehát most a legfiatalabb a géppark.
A Qantas 12 A380-ast állított be a hosszú távú hálózatába, 2012 végére pedig elkészül kilenc Boeing 747-400-as átalakítása. A Qantas Domestic folyamatosan frissít Boeing 737-800-asokkal, az A330-asok pedig a 787-esek beérkezésével kerülnek át a Jestartól a Domestichez.