Pont öt éve

Vörös Attila   ·   2012.07.25. 15:00
zz_473_7332__070725__Dunaujvaros__M62165----__400

És ekkoriban nem csak megrendelve volt a heti három pár vonat, többnyire le is közlekedtek, esetleg az egyik irányban volt gépmenet. Öt éve még rakodtak Pakson szivacsot, ez adta a forgalom zömét. Csillogó ikerkocsikban szállították a nem túl súlyos szállítmányt, szép és gyakran igen hosszú vonatok adódtak. A szerelvények élén ráadásul akkor még a remot Szergej volt a nagy szám!

Aztán befejezték a szivacsszállítást a vasúton. Maradtak a kampányszerűen közlekedő gabonavonatok, a havi néhány vagon fa, és az Atomerőmű tartályai. Ma már eseményszámba megy, ha Paksra tehervonat közlekedik.

A paksi vicinális azért nem halt meg teljesen, az autópályaépítés idején (2009-ben) napi egy-két pár sódervonat is ledöcögött az atomvárosig. Idén áprilisban pedig megkezdték Dunaföldváron a bioetanol-rakodást, ami nagyjából kétnaponta 20-40 vagonos forgalmat generál.

A 165-ös Szergej sokáig a legcsúfabb mozdony volt, hiszen 1986-os fővizsgája után csak 2010-ben kapott új B-vizsgát. A fotón Mezőfalva és Dunaújváros között dübörög szivacsrakományával a szakadék 165-ös 2007. július 25-én

Ja igen, azóta már személyvonat sem jár Paksra... A 2009 decemberi új menetrendben már nem szerepeltek a Bézék.

 

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!