Pihen a kocsma, kikötötték
Határainkon belüli intercityken már bő egy éve azt eszi az utas, amit magának csomagolt, mert az étkezőkocsik forgalmát 2012 júniusától megszüntették a belföldi járatokon. A közel harmincpéldányos 88-81 WRm-flotta többsége az enyészeté, mindössze két kocsi maradt meg hírmondónak.
Ezen két kocsi többek közt a Székely gyors utasait is kiszolgálja minden pünkösdkor, a hosszú úton meleg ételt, italokat fogyaszthatnak, és mindezt – felár nélkül! – muzsikaszó mellett tehetik meg. A megmaradt 88-81 008 és 027 pályaszámú kocsik fővizsgája 2012-ben járt le, ezt egy évvel hosszabbították meg.
A „kocsmák” ünnepélyes búcsúztatóját a 2012-es Múzeumok éjszakáján, a Keleti pályaudvar kocsiműhelyében tartották meg, az Utasellátó történetét bemutató reprezentatív kiállítással. Emellett a 2013-as rendezvény és a vasutasnapi ünnepségek programjait – statikusan, kiállítva – is színesítették. Igazi reinkarnációja a kocsiknak a nyári menetrend Budapest–Tapolca viszonylatú, Nohabbal vontatott, menetrend szerinti retró gyorsvonata volt, a régi időket felidézve ülhettek ételük-italuk mellett az utasok, a GM-motor finom duruzsolását hallgatva.
Természetesen nemcsak a pünkösdi zarándokvonat volt az egyetlen, amelyre kibérelték a megmaradt étkezőket. 2013. szeptember 6-án, pénteken a csúfos emlékű Románia–Magyarország világbajnoki selejtezőre indított különvonatban is helyet kapott a két kocsi – vesztükre. Információnk szerint a kocsikban kívülről és belülről (dobálás, belső rongálások) okozott kár mégsem akkora, mint amilyenről a legelső hírek szóltak, mégis kérdéses, megéri-e az amúgy is lejárt fővizsgájú kocsikat újra műhelybe rendelni a Startnak?
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!