Pécsen a 302-es!
Nem is olyan rég örvendeztük meg a 302-es Szergej újbóli munkába állását. Hosszú állás után tavasszal kezdett dolgozni az első CAT motoros remot Szergej Celldömölk környékén. Ezzel szinte egyidőben kezdték el szétszórni Szombathelyről a Szergejeket – a classic gépek helyett inkább ezek dolgozzanak országszerte. Jutott belőlük így Debrecenbe, Miskolcra, Székesfehérvárra is, de Pécsen is újra van egy állandó remot M62-es. Áprilisban főleg a 319-est láthattuk Pécs környékén dolgozni, aztán valahogy becserélődött a 302-esre.
Mivel továbbra sem dübörög a teherforgalom a Dél-Dunántúlon, a nagydízelek továbbra sem szakadnak meg a munkában. Pécsbánya rendezőből minden hétköznap elindul a kiszolgáló tehervonat Szentlőrincre. Útközben kiszolgálja Mecsekalja-Cserkút állomáson a MOL-telepet, Szentlőrincről pedig hétfőn, szerdán és pénteken Szigetvárra (sokszor Barcsig) megy tovább, kedden és csütörtökön pedig Sellyére – innen pedig a 62-es vonalon Vajszlóra és Drávafokra. Néha még Abaligeten is cserél fás kocsikat, de ez kevésbé rendszeres.
Szentlőrinc mellett Magyarbólyon át Pélmonostorra is újra járnak tehervonatok március közepe óta, addig zárva volt a határ a népvándorlás miatt. Sajnos elég gyér a forgalom ezen a határátmeneten, néha egy-egy irányvonat közlekedik, sokszor csak pár kocsi az elegy, még többször meg lemondják az egész vonatpárt. De ha közlekedik a vonat, akkor szinte mindig Szergejt tesznek az élére.
A harmadik Pécsről induló tolatós a mohácsi, ez hétfőn, szerdán és pénteken jár. A legnagyobb forgalmat a Kronospan farostlemezgyár generálja, de akad helyi farakodás is Mohácson, ritkábban pedig gabona. Általában remot Dácsia a vonat gépe, ha túl nagy a szerelvény, akkor pedig Csörgő, ritkábban Szergej.
Legutóbb pénteken is szép vonat jött össze, ráadásul a beremendi cementműbe is el kellett vinni hét kocsit, így a remot Dák nem jöhetett szóba. A szentlőrinci kiszolgálón a 235-ös Szergej dolgozott, magyarbólyi menet aznap nem (sem...) volt, Mohácsra így a 302-es ment. Villányig a cementes kocsikat és a mohácsi fákat együtt vitte, aztán innen a 62-es vonal (Villány–Sellye–Barcs) elején elrobogott Nagyharsányig a Beremendi Cementmű Állomásig a cementes kocsikkal. Innen gépmenetben tért vissza Villányba, majd a nyolc, fával rakott Eas-kocsi élére állt, és elvitte azokat Mohácsra. Az iparvágányon hamar megfordult, a farostlemezgyárból ezúttal négy üres kocsit küldtek Pécsre. A tolatós a szokásos idejében, kicsivel dél után el is indult Mohácsról, Villányban meg sem állt, csak Átán várt be egy személyvonatot.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!