A mohácsi tolatós
Mohács nem a leggyakoribb célpontja a vasútbarátoknak. Vasúton kicsit messze van mindentől, az erre járó Bézé motorok sem izgalmasabbak a többinél. A februári Busó Expressz idén végre elhelyezte sok olvasónk térképén a Duna-parti várost, ahova viszont nemcsak ablakos vonatok járnak, hanem hetente három pár tehervonat is. A mohácsi állomáson fát rakodnak, a kikötőben pedig kampányszerűen főleg gabonát. Állandó forgalmat ad még a hosszú iparvágányon megközelíthető fatelep, ahova rönkfa érkezik a vagonokban.
A Pécsbánya-rendezőből induló kiszolgálómenet mozdonya jár le Villányból a Beremendi Cementműbe, ha épp van feladás. Ez kevésbé gyakori kiszolgálás, hetente, kéthetente van forgalom a 62-es vonal keleti maradékán (a 62-esen Sellye környékén van még mozgás Drávafok és Vajszló felé, ezeken az állomásokon fát rakodnak). A mohácsi kiszolgáló tehervonatot többnyire remot Dácsia húzza, de sokszor találkozhatunk Csörgővel, ritkán pedig Szergejjel is.
Korábbi videónkon Csörgő volt a főszereplő:
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!