Patinás hajóscég búcsúzik
A világ legöregebb hajózási vállalata, a Stephenson Clarke a kedvezőtlen piaci környezet hatására kénytelen volt lehúzni a rolót és megválni még megmaradt utolsó hajójától is. Az alacsony szállítási díjak miatt szenvedő szegmensben vélhetően nem ez lesz az utolsó csődhír – jósolja a portfolio.hu gazdasági portál.
A mostanra mindössze kilenc embert foglalkoztató Stephenson 1734-ben kezdte meg működését, rövidebb távú tengeri szállításokra specializálódva.
A vállalat csődje jól példázza az iparág kegyetlenül nehéz környezetét. A szegmens szereplői a jelentős gazdasági növekedés közepette még a válság előtt hatalmas megrendeléseket adtak le új hajókra, tankerekre, melyek leszállítására a gazdasági visszaesés közepette került sor. A kínálati oldal hirtelen felfutásával a kereslet természetesen nem tudott lépést tartani, így a hajózási díjak is mélyrepülést mutattak az utóbbi években, ahonnan mind a mai napig nem sikerült talpra állni.
A Stephenson csődje a vállalat kis mérete miatt nem lesz érdemi hatással az iparági folyamatokra a szakértők szerint. A szegmensben továbbra is a kedvezőtlen környezet fog dominálni, az iparág egyik nagyágyúja, Dagfinn Lunde szerint további hajózási cégek mehetnek majd csődbe.