Okos kamionok a Knorr-Bremsénél

iho/közút   ·   2017.05.29. 18:45
400px_knorrbremse

A piacvezető haszongépjármű-fékrendszereket gyártó vállalat Kutatás-Fejlesztés Intézete mérnökhallgatókat és innovatív szakembereket hívott meg a május 27-i Okos Kamionok–Okos Mérnökök nevű mérnöktalálkozóra. A találkozót Frank Péter, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. kutatás-fejlesztési igazgatója nyitotta meg, aki nyitóbeszédében elmondta, hasonló forradalmat lát a haszonjármű-ágazatban vezetéstámogató rendszerek és az autonóm járművek területén, mint a korábbi években az elektronikusan vezérelt fékrendszerek esetében.

A Knorr-Bremse a tököli reptéren mutatta be legújabb, innovatív technológiáit (fotók: OTS/MTI)

A megnyitót követően a látogatók megtekinthették a vállalat által fejlesztett automatikus vészfékezőrendszer tesztjét. A program következő részeként a cég fejlesztőmérnökei előadásokon avatták be a hozzáértő hallgatóságot a bemutatott hazai fejlesztésű rendszerek műszaki érdekességeibe. A program legizgalmasabb részeként színre léptek az okos kamionok: bemutatták, hogyan akadályozza meg egy balesetveszélyes szituációban a Knorr-Bremse menetstabilizáló rendszere a kamion felborulását, elkerülve ezáltal egy esetleges többórás útzárlatot az autópályán. Az önvezető kamion azt is demonstrálta, hogy három centiméter pontossággal, gyorsabban és pontosabban tolat a rámpára, mint egy átlagos kamionsofőr.

A Knorr-Bremse technológiáival felszerelt okos kamionok bemutatták, hogyan akadályozza meg egy balesetveszélyes szituációban a cég menetstabilizáló rendszere a kamion felborulását

* * *

KNORR-BREMSE Magyarország – Biztonságossá tesszük a gyorsuló jövőt. Csatlakozzon hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.