Nyolcmillió tonna áru eddig a Kína–Laosz vasúton

iho/vasút   ·   2024.04.29. 08:55
kina_laosz

A két ország által közösen megépített, 2015 óta üzemelő vaspálya létfontosságú a laoszi gazdaságnak.

A kínaiak közlése alapján az elmúlt kilenc év alatt szállított áruk között elsősorban gyümölcsök, gabona, fagyasztott tenger gyümölcsei, elektronikai és mechanikai alkatrészek, ásványkincsek, valamint elektromos járművek szerepelnek.

A vasútvonal létfontosságú Laosznak, mivel Délkelet-Ázsia egyetlen tengerparttal nem rendelkező országa, ráadásul az ország területének körülbelül nyolcvan százalékát hegyek teszik ki, megnehezítve a logisztikát.

Habár a pálya a kínai oldalon sem mondhat magának sokkal jobb földrajzi tulajdonságokat, lévén több mint kétszáz hídra és alagútra volt szükség, a Szingapúrba vezető vasútvonal első szakaszaként betöltött szerepe Kína számára is fontossá teszi.

A vasútvonalat Laosz és Kína együtt, egy közösen létrehozott konzorcium által, a kínaiak úgynevezett Egy övezet, egy út (BRI) kezdeményezése keretében valósították meg. A költségek hetven százalékát Kína állta, a fennmaradó harminc százalékot pedig Laosz fizette, kínai hitelből – jelenti a Rail Freight.

(Nyitóképünk forrása: Shutterstock / railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!