Nyolc nap, negyvenhét kilométer
Az Egyesült Államokban működő Norfolk Southern (NS) hajtotta végre ezt a bravúrt, 16,2 millió dolláros keretből. A vágányzár július 3. és 10 között tartott az öt szénbányát kiszolgáló iparvágányon, ám a hihetetlen teljesítményt csak nemrég hozta nyilvánosságra a vállalat – valószínűleg vártak vele, hogy kiderüljön: a sebesség nem ment a minőség rovására.
A tesztelés valószínűleg elég hatékony volt: két héten keresztül áramlott a normál forgalom, vagyis napi mintegy 30 megrakott szénvonat a felújított pályán, amelyen a tavalyi évben közelítőleg negyvenmillió tonna szenet szállítottak, vagyis egy vonat átlagosan több mint 3600 tonna rakománnyal közlekedik, ehhez jön a szerelvény saját tömege. Az alábbi videón egy kísérleti vonat látható 1992 februárjából, háromszáz (!) kocsival, valamint nyolc mozdonnyal.
A felújítás során a Monongahela-völgyben több mint négyszáz munkás mellett csatasorba állt négy vágányépítő géplánc és 95 nehézmunkagép is. A munkálatok 111 kilométernyi vágányt és ezek jelzőberendezéseit érintették, továbbá három hídpályát is kicseréltek. A NS legnagyobb eredményének azt tartja, hogy az extrém munkakörülmények ellenére az emberek biztonságosan tudták végezni munkájukat, balesetről nem érkezett jelentés.
Becslések szerint normál munkafolyamatokat alkalmazva mintegy három hónap kellett volna a befejezéshez, ekkora kiesést az erőműveket és nagyüzemeket ellátó bányák nem engedhettek meg maguknak.