Nincs B-terv
A fenntarthatóság, a környezetvédelem jegyében matricázták fel a napokban a GYSEV Cargo 193 837-es Vectronját. A többáramnemű villamos mozdony oldalán olvasható felirat üzenete egyértelmű, ha már a holnapot feléltük, a holnaputánt azért tegyük félre az utókornak.
Nincs másik bolygó! Nincs B-terv! – ha nem is felkiáltójellel, de hangsúlyos az üzenet, nincs már hová hátrálni, nincs hová költözni. Van viszont A-terv, ez pedig a környezet védelme: közismert, hogy a vasúti áruszállítás a cargó-megoldások közül a hajózást leszámítva a legzöldebb – természetesen a helyben zéró emissziójú villamos mozdonyos vontatást értjük ez alatt. Ismert, hogy az Európai Bizottság „Az európai zöld megállapodás” címszó alatt valamivel több mint esztendeje nyilvánosságra hozott dokumentuma értekezik az éghajlat- és környezetvédelmi kihívások kezelésének módjáról. A megállapodás iránytűje Európa klímasemlegességének elérése 2050-re, vagyis az üvegházhatású gáz-kibocsátás mértékének nettó nullára csökkentése. Az új növekedési stratégia számtalan elemet tartalmaz, az egyik legnagyobb kibocsájtó, a közlekedés azonban központi helyett kapott: 2030-ra a háromszáz kilométernél hosszabb közúti árufuvarozás harminc, 2050-re pedig ötven százalékát szükséges vasútra terelni.
A zöld fordulat kiváló lehetőséget kínál a környezetbarát vasúti árufuvarozás részarányának növelésére. A hazai vasúti áruszállítási piacból hozzávetőlegesen tizenkét százalékkal részesedő GYSEV Cargo természetesen a „visszatérés a vasúthoz” elv támogatója: Magyarország második legnagyobb vasúti árufuvarozó vállalatának – a soproni székhelyű vasútvállalat azon kevesek közé tartozik, amely az elmúlt időszakban képes volt tevékenysége jövedelmezőségén javítani – dekorfóliás mozdonya a már meglévő és lehetséges ügyfeleket, megbízókat hivatott megszólítani azzal, hogy számos, állandó, hosszú távú relációban sokkal előnyösebb megoldást kínál a vasút.
Nem ez az első GYSEV Cargo werbelok, öt éve a társaság a lízingelt ELL-Vectron mozdonyokat öltöztette céges arculati színekbe. A látványterv kidolgozása viszont ezúttal is a jól ismert soproni Loc & More érdeme. Miután a GYSEV Cargo meghatározta az üzenetet – fenntarthatóság, karbonlábnyom csökkentése –, két és fél, három hónapra volt szükség a megvalósításhoz. A mozdony a szűkkörű átadóünnepség után munkába is állt; itt említjük meg, hogy a GYSEV Cargo következő, háromáromnemű, 2500 tonnás tehervonatok továbbítására is alkalmas Vectronja várhatóan késő tavasszal áll majd hadrendbe.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!