Négyszáz hibrid Vectront szerez be a DB Cargo
A Vectron Dual Mode típusú villamos és dízelmozdonyokat a Siemens 2023-ban kezdi leszállítani.
Nagy üzletet akadt a Siemens horgára. A DB Cargo német tehervasút keretszerződést írt alá négyszáz új, Dual Mode típusú Vectron mozdony beszerzésére. A kontraktus értéke egymilliárd euró, amely alapján a megrendelő a Siemenstől száz mozdonyt garantáltan átvesz. A mozdony előnye, hogy a villamos meghajtáshoz dízel hajtás is párosul, így egy olyan hibrid mozdonyt vehet igénybe a DB Cargo, amelyik villamosított és nem villamosított pályákon is képes közlekedni.
A DB Cargo képviselői szerint azért döntöttek a villamos és dízel üzemű mozdonyok vásárlása mellett, mert az országban még mindig sok a nem villamosított vasútvonal, s továbbra is szükség van az alternatív hajtásra is, amivel időt és pénzt takarítanak meg. A legnagyobb előnye, hogy nem szükséges mozdonyt cserélni a csak részben villamosított pályákon sem.
Az utóbbi időben forró téma a hibrid üzemű mozdonyok üzemeltetése, egyre több vasúti járműgyártó a kombinált üzemű mozdonyok beszerzését részesíti előnyben. Többen a villamos meghajtás mellé akkumulátoros hajtást párosítanak. Ezzel szemben a Siemens a Dual Mode mozdonyával továbbra is ragaszkodik a villamos és dízel üzem kombinációhoz. A mozdony teljesítménye 2200 kilowatt (villamos üzem esetében), maximális sebessége 160 km/h, s a gépházban egy 2 500 literes tartály is megbújik, amiben a gázolajat tárolják.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!