Nagysebességű vasútvonalakat adtak át Kínában
A Kínai Vasutak (China Railways, CR) legutóbbi menetrendváltásakor, azaz 2013. december 28-án átadott vonalak közül a leghosszabb és legfontosabb a délkelet-kínai Hsziamen és Sencsen városait a Dél-kínai-tenger partján összekötő, 502 kilométer hosszú, kétvágányú szakasz. A kétszázötven kilométer per órás legmagasabb üzemi sebességgel használható sínpálya megnyitásával megvalósult a Peking–Kanton–Sencsen és a Kelet-kínai-tenger partjától nem messze futó Sanghaj–Hangcsou–Ningbo–Vencsou–Fucsou–Hsziamen nagysebességű vonalak közötti összeköttetés.
A vonatok Sanghaj és Ningbo között háromszázötven, Ningbótól Sencsenig kétszázötven kilométer per órás legnagyobb sebességgel közlekedhetnek. Ennek köszönhetően a Hsziamen és Sencsen közötti út az eddigi tizenhárom óra helyett mindössze három és felet vesz igénybe.
A délkeleti Kuangszhi tartományba az új menetrenddel érkezett meg a nagysebességű vasúti szolgáltatás. Felvették a forgalmat a Hengjang–Liucsou vonalon, valamint a Liucsout Kuangszhi tartomány székhelyével, Nanninggal összekötő, 223 kilométer hosszú nagysebességű vonalon is, ezáltal közvetlen, gyors vasúti kapcsolat jött létre a kínai főváros és Nanning között. A liucsoui vonalon kívül a Nanning–Pejhaj, és az abból Csincsounál a Vietnami-öböl partján fekvő Fangcsenggang felé kiágazó szakasz is megnyílt december 28-án. A két, összesen 261 kilométert kitevő szakaszon háromszázötvennel száguldhatnak a szerelvények. A százhárom kilométeres, kétszázötvenes tempóval használható Maoming–Jangcsiang vonalon is elindultak a vonatok.
Hupej tartományban átadták a Licsuan és a harmincmillió lakosú Csungking városa közötti 264 kilométeres vonalat. Az óránként kétszázas tempóval használható pályával elkészült a Sanghajt Hupej tartomány székhelyén, a tízmilliós Vuhanon és a Jangce-parti Csungkingen át Csengduval összekötő, kelet-nyugat irányú, 2078 kilométer hosszú nagysebességű vonal.
Senhszi tartományban a Csengcsout Hsziannal összekötő, 455 kilométeres nagysebességű vonalat hosszabbították meg: Hsziantól Paojiig 148 kilométernyi új pálya épült ki. A vonalak a Szucsout, Csengcsout, Hsziant és Lancsout összekötő, 1363 kilométer hosszúságú, kelet-nyugat irányú nagysebességű vonal első elkészült szakaszai. Az International Railway Journal arról ír, hogy a háromszázötvenes tempóra tervezett vonal várhatóan 2017-re épülhet ki teljes hosszban.
A menetrendváltással nemcsak új vonalakkal bővült Kína nagysebességű hálózata, de a felhasznált szerelvényeket illetően is történtek változások. Például a Sanghajból Harbinba és Dalianba közlekedő szerelvényeket nagysebességű villamos motorvonatokból állítják ki. A járatok útközben a december elsején átadott Tiencsin–Csinhuangtao szakaszt is érintik.
Az új vonalak megnyitásával a CR naponta 2369 pár vonatot közlekedtet Kína-szerte. A vasúttársaság bejelentette azt is, a két héttel a kínai újév előtt, idén január 16-án kezdődő tavaszünnep idején közlekedő mentesítő vonatok menetrendjét is. A minden éven más napra eső tavaszünnep környékén több százmillió kínai utazik – számol be a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!