Nagysebességű szendvics

Molnár András   ·   2011.09.07. 12:00
HSSandwich_lil

A szolgáltatás ára százötvenezer font, melyet Kent megye költségvetéséből finanszíroznak, bízva abban, hogy a fejlesztés további befektetéseket indukál majd a térségben. A próbaüzemet augusztusban tartották: a Sandwichben rendezett 140. Nyílt Golfbajnokság alatt is megálltak a Southeastern egyes nagysebességű vonatai, a sikert követően pedig most már a munkába járók is élvezhetik a városuk mellett futó, akár 300 kilométer per órás sebességre is alkalmas pályát.

Sandwich állomás a megszokott Electrostar ingavonattal

A menetidő a St Pancras pályaudvarig mintegy 20-25 perccel csökken, a komfort pedig jelentősen nő a jelenleg forgalomban lévő Electrostar ingavonatokhoz képest – a Southeastern jegyrendelő oldala alapján nem jelent többletköltséget, ha a nagysebességű járatot választjuk. Reggel Sandwich állomásról 5.50, 6.18 és 6.50 időpontokban indul Londonba a Class 395 szerelvény, este pedig 17.40-kor és 18.40-kor indul vissza a St Pancras nemzetközi pályaudvarról.

Javelinek a St Pancras pályaudvaron, Southeastern Highspeed festéssel. Hamarosan a fenti kis állomás sem csak elsuhanni látja a 395-ös motorvonatokat<br>(képek: Wikipedia)

Hozzá kell tenni azt is, hogy a Sandwich állomáson eddig is megálló vonatok a Charing Cross pályaudvarra közlekednek, vagyis szinte a Temze partján szállhatnak ki az utasok, míg a St Pancras csak egy ugrásnyira van a Regent Parktól. A két állomás közötti távolság nem túl nagy londoni léptékkel mérve, de két különböző városrészt tár fel, megkönnyítve az utasok dolgát, és változatosabb átszállási lehetőségeket biztosítva.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Az NSK csapágyinnovációi az InnoTrans 2024-en

iho/vasút   ·   2024.07.03. 12:00

A japán gyártó a közelgő InnoTrans 2024 nemzetközi közlekedéstechnológiai vásáron mutatja be, miként segíthetik világelső megoldásai az európai vasúti ágazatot abban, hogy a szegmens lépést tartson a növekvő fogyasztói elvárásokkal.