Nagyatádi magánzók
Hajlobogtató tempóról nem beszélhetünk: maga a vonal a tehervonatok számára 20 kilométer per óra legnagyobb sebességgel járható. Az állomáson, amely méretéhez képest viszonylag jelentős forgalmat bonyolít, tíz, az iparvágány-hálózaton pedig öt kilométer per óra sebességgel lehet döngetni... Minden héten hétfőn–szerdán–pénteken a MÁV remot Szergeje érkezik és általában a Sefag által fával rakott kocsikat cseréli illetve viszi, ritkábban gabonavonatokat is hoz, cserél, visz.
Nagyatádon több cég is foglalkozik nagyobb mennyiségben különféle gabonák rakodásával (kukorica, búza), Az Agrimpex Kft. és a Drawa Kft. aratás után több irányvonatot is indít legtöbbször Olaszországba, amelyeket az esetek többségében magán-vasúttársaságok gépei vontatnak. Többször az MMV, de előfordul, hogy az AWT gépei és teherkocsijai is megfordulnak Nagyatádon. A képeken látható, hogy az említett társaságok majdnem minden dízelgépe tiszteletét tette itt. Olyan is előfordult már, hogy valamelyik magántársaság trakciós géppel végeztette el a munkát.
A kisváros kis állomásán érdekes színfoltot jelentenek a főleg narancs színben pompázó, kimondottan szép gépek. Állandó háttérként szerepel a Nagyatád és Somogyszob közt egész nap ingázó Bz, és néha hármas együttállás (magángép, Bz, remot Szergej) is elcsíphető. Az iparvágány hálózat szűk íveiben is érdekes képek készíthetők.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!