München: bővülő csomagszállító rendszer

iho/repülés   ·   2011.09.05. 08:30
flughafen_muenchen_cimkep

Németország második legnagyobb repülőterének folyamatosan gyarapszik az utasforgalma, és 2011 első felében már elérte a 18 milliót, ami 13 százalékkal több, mint 2010 hasonló időszakában. Ennek és a várt további növekedésnek alapján a repülőteret üzemeltető társaság. a repülőtér és a Lufthansa közös cége a csomagszállító rendszer kapacitásának 30 százalékos bővítését határozta el. A bővítés kiterjed a rendszer csomagválogató teljesítményére, valamint a korán feladott csomagok tárolási kapacitására. Az átépítést és a bővítést a repülőtér folyamatos üzeme mellett kell végrehajtani, éjszakánként mindössze négy forgalommentes órában dolgozhatnak a felújításon. A határidő 2012 novembere.

A kivitelező 2000 új szorter-elemet épít be a több mint 40 kilométer hosszú szállítópályába. A rendszernek óránként mintegy 14 ezer poggyászt kell – helyenként akár 25 km/ó sebesség mellett – továbbítania, átvilágítania és válogatnia. Ezzel párhuzamosan a T2 koraipoggyász-raktározó kapacitása mintegy 4700-ra növekszik. Ezek olyan csomagok, amelyeket több órával a felszállást megelőzően, esetleg akár már előző nap „becsekkoltak”, illetve feladtak. Amikor közelít az adott járat felszállásának az időpontja, a közbülső raktárban tárolt csomagokat be kell „zsilipelni” a rendszerbe.

A csomagkezelés bővítése szükséges ahhoz, hogy a növekvő utasforgalom mellett továbbra is garantálni lehessen a rövid, harminc perces „minimum connection time-ot, azaz hogy az utas és csomagja is át tudjon szállni egy beérkező gépről az induló másikra, ha ehhez legalább félórája van.

A megrendelés értéke 63 millió euró, a tervező, kivitelező, karbantartó a Siemens Mobility.

Kapcsolódó hírek