MTU-motor hajthatja a PKP IC új dízelgépeit
Amint már korábban beszámoltunk róla, Lengyelország nemzeti vasúttársaságának távolsági intercity-leányvállalata, a PKP IC tíz 111Db gyári típusjelű dízelmozdonyt szerez be a hazai Pesától, 131,2 millió zloty értékben. Azt viszont eddig nem lehetett tudni, milyen dízelerőforrás is hajtja majd a gépeket. (Napjainkban általános jelenség, hogy egy mozdonygyártó csak a jármű tervezését, mozdonyszekrényének létrehozását, valamint magát a készre szerelést végzi el, egyes részegységek – vonatbefolyásolás, központi elektronika, forgóváz, villamos hajtás, dízelmotor – pedig külső cégektől érkeznek.) A döntés a napokban született meg: a Pesa PKP-s Gamáinak „szívét” a német MTU biztosíthatja.
A 4000 R84 típusú, tizenhat hengeres dízelerőforrások 2400 kilowatt teljesítmény leadására képesek, korszerű technológiájukkal megfelelnek az IIIB szintű uniós emissziós előírásoknak. A dízelmotoroknál részecskeszűrőket, közös nyomócsöves befecskendezést, kipufogógáz-újrahasznosítást, valamint kétfokozatú turbófeltöltést is alkalmaznak, amelynek köszönhetően nagy töltőlevegő-nyomás érhető el, miközben a részecskekibocsátást a lehető legalacsonyabb szinten lehet tartani.
Az MTU-motorok segítségével a PKP IC Pesa-dízelmozdonyai akár százhatvan kilométer per órás sebességgel is továbbíthatják majd távolsági szerelvényeiket Lengyelország-szerte. Az MTU-szíves Gamák forgalomba állítása 2015 őszén esedékes – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!