Most lesz igazán értelme az M44-esnek: összekötik Kecskemét fölött az M5-össel
A szakasz megépítésével Kecskemét és Békéscsaba között teljes hosszában elkészül az M44-es gyorsforgalmi út. A menetidő a főváros és a békési megyeszékhely között közel húsz perccel csökken.
Az M44-es története 2016 végére nyúlik vissza, ekkor tették le a leghosszabb, Tiszakürt–Kondoros közötti szakasz alapkövét. Az elmúlt öt évben több mint kilencven kilométer készült el a gyorsforgalmi útból. Tavaly decemberre már Békéscsabától egészen Lakitelekig kétszer két sávon juthattak el a közlekedők, és már zajlik a kivitelezés Szentkirályig. Most megkezdődnek a munkák a folytatásban, az M5-ös autópályáig tartó résznél is.
A 32,2 kilométer hosszú szakasz az 5-ös főúton létesítendő turbókörforgalommal kezdődik, ami biztosítja a csatlakozást az M5-ös autópályával a Kecskemét-Észak autópálya csomóponton keresztül. A szakasz elején egy egyszerű pihenőhely épül, körülbelül négy kilométerre a kezdő körforgalomtól. A beruházás részeként egy különszintű csomópont épül a 441-es főútnál, a gyorsforgalmi út a 140-es számú, Cegléd–Szeged vasútvonal felett lesz átvezetve, valamint megépül tizenegy aluljáró és három felüljáró is.
Az útszakasz kialakítása kétszer két sáv, fizikai elválasztással, burkolt leállósáv nélkül. A tervezési sebesség 110 kilométer/óra.
A munkák fakivágással, területelőkészítéssel indulnak.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, a NIF Nemzeti Infastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a Hódút Kft. végzi nettó 106 milliárd 900 millió forintból.
Nyitóképünkön Lezsák Sándor zsebre dugott kézzel értelmezi a térképet, bal oldalt Mosóczi László, közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!