Móka Makón
Retró gyorsvonat járt Makón vasárnap, a korabeli szerelvényt a 128-as klasszik Csörgő húzta.
Ezt még sokszor le fogjuk írni, hiszen számos rendezvénnyel készül a nemzeti vasúttársaság a jeles évfordulóra: idén ötvenéves a MÁV M41-es, Csörgő mozdonysorozata. A „Csörgő 50” rendezvénysorozat részeként a MÁV-Start retróvonatokat közlekedtet néhány hétvégén azokon a vonalakon, ahol annak idején a Csörgő volt a meghatározó vontatójármű. Most vasárnap például Tiszavirág expresszvonat közlekedett a Szeged–Hódmezővásárhely–Makó vasútvonalon, majd a szerelvény közvetlen gyorsvonatként fordult a fővárosba a Makó–Szentes–Szolnok útvonalon.
Makó és a főváros között a ’90-es évekig közvetlen járat közlekedett, a dízeles szakaszon csörgős vontatással. Az erre emlékező retróvonat mozdonya a korábban békéscsabai 2128-as klasszik Csörgő volt, a szerelvényben pedig első- és másodosztályú kocsik, illetve a MÁV Rail Tours WRm 029-es Pannónia étkezőkocsija közlekedett. Ebben az idén 75 éves Utasellátó ’80-as, ’90-es évek távolsági járataira jellemző retrókínálatából válogathattak az utasok. Makón a vonat érkezésére a helyi vasúttörténeti kiállítás is megnyílt.
A járműévfordulón kívül a Hódmezővásárhely–Makó szakasz százhuszadik, a Hódmezővásárhely–Szentes száznegyvenedik évfordulója előtt is emlékezett a programmal a vasúttársaság.
A dicső '90-es évek elmúltával a 130-as vonal alsó szakaszán már csak Bézék maradtak, majd 2009 végén elkezdődött a vonalszakasz személyforgalmának szüneteltetése. A pályára azonban szükség van, Szikáncson műtrágyát és cukorrépát is rakodnak, az M43-as autópálya építéséhez pedig fél évtizeden át érkeztek az anyagvonatok Makóra, illetve Makón át tovább Nagylakra.
Nyitóképünkön a Tiszavirág gyorsvonat érkezik Makóra Prohászka Csaba felvételén.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!