Mivel utazunk az új HÉV-en?
„A sajtó eléggé előreszaladt ebben a kérdésben” – válaszolta a megkeresésünkre a cég képviselője. Természetesen a fantáziálás már elindult, elég csak az előző írásunkban említett, az internetet bejáró képmanipulációkra gondolni. A vasútbarátok és a napi sajtó is borítékolja a Stadler jelenlétét az új „MÁV-HÉV-en”, de ehhez még sok minden szükséges. A hamarosan bekövetkező átvétel csak az üzem szervezésére vonatkozik, sem azonnali átépítést, sem pedig új járművek közlekedtetését nem jelenti. A Stadler, mint gyártó azonban leszögezte: amennyiben lesz projekt, és ezt közbeszerzés is követi, a Dunakeszi Járműjavítóval közös ajánlatot fognak beadni.
Elsősorban tehát meg kell születnie az üzemeltetési tervnek. A HÉV jelenleg a nagyvasútétól teljesen eltérő áramnemmel (ezer voltos egyenáram), és egyéb eltérésekkel üzemel, az átalakítás a nagyvasúti rendszerre hihetetlen költségeket emésztene fel. Valószínűbb tehát az egységes, közös üzemhez a kétáramnemű motorvonatok beszerzése, de elképzelhető, hogy szigetüzemként, átjárhatóság nélkül fognak még jó ideig közlekedni Ráckevére, Gödöllőre, Szentendrére a szerelvények, csupán a cégjelzés változik.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!