Miskolci Csörgősors
Miskolcon a gőzvontatás leváltására érkeztek a Csörgők jó harminc évvel ezelőtt. A sorozat remekül bevált, a város pedig jó gazdának minősült. Három vonalon volt folyamatos a megjelenésük: az ózdi, a tornanádaskai és a sátoraljaújhelyi vonalakon.
Ez egészen 2010-ig így ment, de a gépek egyre öregedtek, és folyamatosan a járműjavítóba kívánkoztak. Megjelent a konkurencia, ami ugyancsak a Csörgők végnapjait sürgette. Egyre több Bz motort állomásítottak Miskolcra, és ezek a tornanádaskai vonalról teljesen kiszorították az M41-eseket. Ezt követően 2012-ben kettévágták az ózdi vonalat, így innentől már itt is csak a Kispiroskák jártak. Egy vonal maradt: a 80c számú, Mezőzombor–Sátoraljaújhely szakasz. Itt a mai napig csak 418-as viszi az ablakos vonatokat de ez nem lesz már így sokáig. A vonalat még idén felújítják, és villamosítják.
Miskolc fűtőháza jelenleg összesen huszonegy Csörgőnek ad otthont, tizenkettő remot (ezek közük az egyik a debreceni állomásítású 325-ös) mozdony pihen Borsodban. Az üzemképes classic gépek száma három, jobb esetben öt – ezek közül egy, a 175-ös a cívis városban dolgozik. Az újhelyi vonal villamosítása a remot Szergejeket is érintheti.
A miskolci vasútbarátoknak hiányozni fog a Tiszai-pályaudvaron gyakran felmorajló 418-as mozdony hangja. Drága Csörgők! Még egy évig látjuk egymást Miskolcon. Egy élmény volt veletek!
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!