Mi is kipróbáltuk

Bohus Dávid   ·   2019.01.20. 18:45
kiskep20092019

Egyre gyakrabban találkozhattunk az internetes portálokon, közösségi oldalakon azzal a 10 Year Challenge jelenséggel, ahol egy képen jelenítik meg – leginkább híres emberek  – hogy néztek ki tíz évvel ezelőtt és hogy napjainkban. Ez a 2009–2019 jelenség elég meggyőző volt ahhoz, hogy az archívumban kutatva feltáruljon, a tíz évvel ezelőtt készült fényképek és a napjaink aktuális autóbuszos állományról készült fotók között milyen változás fedezhetők fel. Az elmúlt egy évtized legnagyobb szervezeti változása a volánok megszűnését jelentette. A megyei buszos társaságokat regionális közlekedési központokba szervezték át, egyedül a Volánbusz maradt meg önálló gazdasági társaságként. Az autóbuszállomány változása sok meglepetést nem takar: egyre kevesebb Ikarus, helyettük egyre több Credo.

Amiről manapság rengeteget beszélnek: január elsejétől szolgáltatóváltás történt Veszprém városi járatain. A még sárgán közlekedő 260-as Ikarus különösen kuriózum, helyettük ma bíborlila típusarzenál szállít utasokat (a képre kattintva galéria nyílik a szerző képeiből)

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közlekedéstervezés Mobilitás

Vitézy Dávid: A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődéséért szeretne tenni

MTI/iho   ·   2024.11.18. 08:20

A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődésért kíván munkálkodni, bárki csatlakozhat hozzá, aki tenni szeretne azért, hogy a fővárost „kirángassák abból a gödörből”, ahova az elmúlt évek pártpolitikai csatái juttatták – mondta Vitézy Dávid, a mozgalom vezetője Budapesten, a szervezet zászlóbontásán.

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.