Metrófelújítás: már az idei kezdés is kérdéses
Az eddigi számításokhoz még 30–40 milliárdot hozzá kell adni – írja a Magyar Nemzet Online –, a kormány által meghatározott 137,5 milliárd forint kevésnek bizonyulhat. A portál információi szerint a vágányépítési pályázatokra érkezett ajánlatok jelentősen túlárazottak, ha az Európai Uniótól kért finanszírozási kereten túl a kormány nem segíti ki Budapestet, az egyedüli lehetőség az Európai Beruházási Bank (EIB) 350 millió eurós, közlekedési célokra felhasználható keretéből használhatnak fel pénzt, ellenkező esetben le kell állítani a projektet.
Ha a bankhitelt választja a főváros, adóssága a konszolidáció ellenére újra százmilliárd forint fölé kúszna: a metrószerelvények felújítására hatvanmilliárdot, az elektronikus jegyrendszer kifejlesztésére tizennyolcmilliárdot vettek fel. Az újpalotai villamos már áldozatául esett a metrófelújításnak, legutóbb a Lánchíd és az Alagút kivitelezésére azonban szintén az EIB-hitelkeret terhére vettek fel 23 milliárdot.
Tarlós István főpolgármester nemrég kedvezőbbnek ítélte az állomások felújítására érkezett ajánlatokat, mint a 2016-ban túlárazottakat, de a kormánnyal és személyesen Orbán Viktor miniszterelnökkel nem tudtak időpontot kitűzni az egyeztető tárgyalásokra. Apró öröm az ürömben, hogy a Metrovagonmas a szerződésben megszabott ütem szerint, havonta két szerelvény forgalomba helyezésével újítja fel a kocsikat.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!