Menthetetlennek tűnik a győri bulihajó
„Szerdán megtörtént az anyagvastagság mérése az elvontatott győri hajón a révkomáromi hajógyárban. Az első eredmények nem túl biztatóak, a hajó lemezvastagsága határértéken mozog” – kezdte a Kisalföld.hu-nak Hajdú Márton, az Octopus Mélytengeri Kutató Kft. műszaki szakértője. (A szóban forgó cég emelte ki februárban a Mosoni-Duna fogságából az elsüllyedt hajót, s ők irányították a hajó elvontatását is Győrből Révkomáromba.)
„A hajótest egyértelműen elfáradt”„A hatvanas években a hajótest lemezeit szegecselt fejekkel fogták össze, s ezek meglehetősen rossz állapotban vannak. Bár szakadást vagy léket nem találtak a szakemberek, a hajótest egyértelműen elfáradt. A hajó felépítménye biztosan bontásra szorul, de ami a legnagyobb gondot jelenti: többtonnányi betont szükséges ahhoz kibontani, hogy egyáltalán hozzáférjenek a hajótesthez.
Ennek a munkafolyamatnak a költsége rendkívül magas, s nehéz azt garantálni, hogy közben nem sérül meg még jobban a hajótest. Jelen állás szerint kijelenthető, hogy a felújítási munkálatok több pénzbe kerülnének, mint egy hasonló típusú, használt hajó vásárlása.
A hajó sorsáról a végső szót természetesen a tulajdonos fogja kimondani, de valószínűleg el kell majd bontani” – mondta Hajdú Márton.
Távol a CsászárvárostólArra a kérdésre, hogy véglegesen mikorra dőlhet el az egykori győri bulihajó sorsa, az Octopus Mélytengeri Kutató Kft. műszaki szakértője úgy válaszolt: „Február közepén már biztosat tudok mondani”.
A tavalyelőtt decemberben elsüllyedt hajó tulajdonosa azt tervezte, hogy felújíttatja a hajót, s éttermet nyit a fedélzetén Bécsben. Most azonban elég kicsi esély van arra, hogy a császárvárosban valaha horgonyt vessen az egykori győri bulihajó.