Menetrendi újdonságok Szlovákiában
A szlovák állami személyszállító vasúttársaság (ZSSK) tájékoztatása szerint a 2019/2020-as menetrendi időszakban tovább javulnak a vasút szolgáltatásai, ami főleg a nemzetközi forgalomban lesz tapasztalható. Marad a railjet xpress Pozsony és Zürich között, egy railjet pár továbbra is közlekedik majd Pozsony és Prága között, a SuperCity Pendolino Kassa és Prága között (péntekenként plusz egy mentesítő Pendolino érkezik késő estére Kassára, ami szombaton kora reggel indul vissza Prágába).
Új vonatpárt indítanak december 15-től naponta Zsolnáról a lengyelországi Gdyniába. A vonat Zsolnáról 16:27-kor indul, s 6:33-kor érkezik meg a Balti tenger partján fekvő városba. Visszafelé 21:17-kor indul, s 11:44-re érkezik Zsolnára. A vonatban másodosztályú kocsik, többcélú térrel ellátott kocsi és fekvőhelyes kocsi is lesz. A járat a zwardonyi határátkelőn keresztül megy át Lengyelországba. Bővül a Poprád és Muszyna között közlekedő turistajárat is, amely már a téli szezonban is közlekedik vasárnaptól. A Báthory EC pedig, mint tudjuk Terespolig jár, ahol csatlakozások lesznek Minszk és Moszkva felé is.
A Homonna–Kassa–Prága útvonalon közlekedő EN 442/443 Slovakia euronight vonaton január 6-tól már a Metropolon megszokott cseh WLABmz hálókocsi is jár majd, amiben saját zuhanyzóval és WC-vel felszerelt hálókocsikabinok is vannak (DeLuxe kategória). Továbbra is marad a vonaton az „autovlak”, az autószállító szolgáltatás a Homonna–Prága, Kassa–Prága, valamint Poprád–Prága viszonylaton. Az idén még szezonálisan közlekedő EN 444/445 Bohemia euronight viszont megszűnik, helyette csak belföldi viszonylaton Kassa és Poprád (nyáron Zsolna) között közlekedik majd egy regionális expressz vonatpár a megszűnt vonat időfekvésében. A belföldi forgalomban pedig bővül az autószállító szolgáltatás, az eddigi Pozsony–Homonna viszonylat mellett már a Pozsony–Kassa viszonylaton is elérhető lesz az autószállítás. A speciális kocsi a 614/615-ös Zemplín gyorsvonatba lesz sorolva.
A belföldi távolsági járatok tekintetében nem lesz sok változás, marad a napi négy IC pár Kassa és Pozsony között, amelyek saját üzleti kockázatra közlekednek, egy IC pár célállomása/kiinduló állomása Bécs. A leggyorsabb IC a Pozsony–Kassa távolságot 4 óra és 36 perc alatt teszi meg (ellenkező irányban 4 óra 40 perc). A „hatszázas” gyorsvonatok (6XX) továbbra is naponta hétszer közlekednek irányonként, ezek menetideje a két legnagyobb város között 5 óra 40 perc lesz. Zsolnán és Puhón átszállási lehetőségek lesznek Ostrava, valamint Prága irányába, Pozsonyban pedig a Prága és Budapest között közlekedő Metropolitan EC vonatokra.
A déli vonalon sem lesz érdemi változás, Pozsony és Kassa között Zólyomon keresztül továbbra is 3 gyorsvonat közlekedik majd naponta (+egy járat Zólyom és Kassa között), ellenkező irányban pedig napi négy gyorsvonat fut majd, lényegesebb menetidő-csökkenés, szolgáltatásjavulás nélkül. A Poľana éjjeli gyorsvonat paraméterei sem változnak. Ugyancsak marad az alibimenetrend a hidasi határátmenet esetében, tizenkét órás ütemben gurul majd át két IC pár Hidasnémetinél Kassa és Budapest között. A hab a tortán: a vonatok neveit jövőre is elárverezik, így termékeket reklámozó elnevezések is feltűnnek majd a hangosbemondókban. A következő menetrendi időszakban a pálmát a Syr NiKA ČÍZ&GO viszi, ami egy krémsajtot reklámoz -ez valami olyasmi, mintha mondjuk a Jázmin IC-t Túró Rudira keresztelnék át.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!