Megújult az utastájékoztatás a Földalattin
Már az M1-es metrón is Szalóczy Pál hangja szólal meg, sőt, angol nyelvű bemondást is telepítettek.
Jelentős javulást érzékelhetnek a Millenniumi Földalatti Vasút (Millfav) utasai a hangos utastájékoztatás terén: lecserélték a szerelvényekre több mint huszonöt 25 éve, az 1995-ös felújítás során beszerelt, mára réginek és elavultnak számító hangos utastájékoztató eszközöket. A berendezéseket egy új, jóval modernebb technika váltotta fel: az eszközöket az M3-as metró felújításra kijelölt szerelvényeiből szerelték ki, és jelentős javulást lehetett elérni velük. Továbbá megújultak a szövegek és jelentősen jobb lett a hangok minősége is; a hanganyagot a BKK biztosította, a BKV pedig modernizálta a rendszert. A metrókhoz hasonlóan ezentúl a földalattin is Szalóczy Pál hangja hallható. Az utastájékoztató szövegek pedig angolul is elhangzanak Rachel Appleby hangján, tekintettel arra, hogy a földalattit a járványhelyzet elmúltával remélhetőleg újra sok külföldi idelátogató veszi majd igénybe.
A BKK és BKV elkötelezett a költséghatékony működés mellett, ezért döntöttek úgy a szakemberek, hogy az M3-as metró felújítás előtti szerelvényeiből kiszerelik a néhány éve beszerelt beszédszintetizátorokat, hogy azok a Millenniumi Földalatti Vasúton szolgáljanak a tovább. A BKV munkatársai a földalatti teljes, 23 szerelvényből álló járműparkján elvégezték az átalakításokat, és hozzáigazították a korábbi hangrendszerhez, így a járművezetőket nem kellett külön kiképezni az új rendszer használatára.
Az újonnan beépített hangrendszer minősége jelentősen jobb lett, ráadásul az esetleges módosításokat is sokkal gyorsabban lehet elvégezni. Az eddig használt elavult eszközöket ugyanis minden módosításkor ki kellett szerelni a szerelvényekből, és azokat egy külső szervízben kellett újraprogramozni. Az újonnan beszerelt eszközöknek köszönhetően sokkal egyszerűbben lehet frissíteni a hanganyagot.
A Millenniumi Földalatti Vasút 1896 óta szolgálja a fővárosban utazókat. A kontinentális Európa első városi földalatti vasútvonala – a világon elsőként – indulása óta elektromos árammal üzemmel. Az eredetileg a mai Vörösmarty tér és Széchenyi fürdő állomások között közlekedő földalattit 1973-ban hosszabbították meg a Mexikói útig, ekkor érkeztek a vonalra a ma is közlekedő Ganz szerelvények. A Millfav mára a főváros egyik jelképévé vált, 2002 óta pedig a világörökség része.
(Nyitókép forrása: Wikipedia)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!