Megjött a legnagyobb!
A legújabb magyar mozdony, a Floyd magán-vasúttársaság Nagy-Britanniából importált 659-es sorozatú dízelmozdonya a késő esti órákban lépett be az országba Hegyeshalomnál a cég egyik konténervonatába sorozva. Az új jövevényt Ferencvárosból egyelőre Soroksári út rendezőbe húzták, később a Keleti pályaudvar fűtőházába szállítják majd át. Itt kapja meg az EVM-120 típusú vonatbefolyásoló berendezést, illetve itt végzik majd el a mozdony mérlegelését is.
A British Rail Class 56-os sorozata egy hat tengelyes, C0'-C0' tengelyelrendezésű dízel-elektromos mozodonysorozat, melyet nehéz tehervonatok továbbítására fejlesztettek ki. A mozdonyok közül az első harmincat (56001-56030) a romániai Electroputere gyár készítette, további százöt pedig az angol BREL doncasteri (56031-56115), valamint crewe-i (56116-56135) gyárában látta meg a napvilágot. A sorozatból összesen százharmincöt példány készült el 1976 és 1983 között. A most a Floydhoz kerülő 56101-es mozdony tehát a fiatalab angolok közül való. A gép egy időben a modellgyártó vállalat alapítójának, Frank Hornbynak névtábláját viselte.
A gépekben egy Ruston-Paxman motor dolgozik kilencszázas fordulatszámon, 2460 kilowatt (3250 lóerő) teljesítménnyel. [A Szergej teljesítménye 1472 kilowatt.] A hat trakciós motor a Brush TM73-32-es terméke. A gép gázolajtartálya 1150 gallonos (5228 liter), kenőolajból 120 gallont (545 liter), hűtővízből pedig 308 gallont (1400 liter) visz magával. A mozdony öntömege 125 tonna, [az M62-es 116,5 tonna] tengelynyomása körülbelül 21 tonna. Maximális sebessége 80 mérföld, azaz 130 kilométer per óra. Indító vonóereje 275 kilonewton, tartós vonóereje 240 kilonewton.
A mozdony méretei európai szemmel nézve furcsák: 19,36 méteres hosszához 3,9 méteres magasság tartozik. Szélessége 2,79 méter. A legkisebb bejárható ívsugár nyolcvan méter.