Megint rakodnak Nagylakon
Tavaly ősszel már jártak sódervonatok Nagylakra, az anyagot akkor is az autópályaépítéshez hozta a Train Hungary magán-vasútvállalat. A 121-es vonal állapota miatt a Bobó a legerősebb mozdony, amit ráengednek, de ezekből mindjárt kettő is kell a nehéz szerelvények elhúzásához. Tavaly ősszel még a Bobo Kft. adta erre a vonatra a mozdonyokat, idén már a Kárpát Vasúttól bérel vontatást a Train Hungary. Ez utóbbinak bár több dízelgépe is dolgozik hazánkban, a Sulzerek amellett, hogy bivalyerősek, nagy és nehéz mozdonyok, Makó-újvárosnál lejjebb nem hatolnak a 130-as vonalon sem.
A rakodás június közepén indult be, a Kárpát Vasút két classic 449-es Bobója jó egy hete dolgozik a Dél-Alföldön. A nagylaki rakodás során a sódervonatok mindkét végén láthatunk mozdonyt, ami a vontatás dinamikája mellett azért is praktikus, mert a nyílt vonalról külön tolatási mozgások és fölösleges kilométerek megtétele nélkül tud visszaindulni a tehervonat, illetve a makói irányváltást is egyszerűbb így megúszni.
A rakott sódervonatokat a Train Hungary Asea villamosmozdonyai Szeged-rendezőig elviszik, a Bobók itt veszik át azokat. A vonatok előbb a békéscsabai vonalon eljutnak Hódmezővásárhelyig, majd onnan a 130-as vonalon Makóig. A hosszú nappaloknak köszönhetően a különleges szerelvények jelentős részben jó fényekben járnak, a fotózást az is segíti, hogy mindig van napsütötte mozdony a szerelvényben, még ha az a tológép is. Azt sem szabad elfeledni, hogyha elkészül az autópálya, több tehervonatot a környéken nem valószínű, hogy láthatunk...
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!