Megfeküdte a Nohab gyomrát az őszi emelkedő
A Kárpát Vasút 021-es Nohabja november másodikán az AWT húszkocsis, üres gabonavonatával indult el Dombóvár alsó felől Bajára (a vonat maga Őriszentpéteren át valamelyik adriai kikötőből jött). Korán reggel, a Dombóvárról 6.10-kor induló bátaszéki személyvonat előtt már ráküldték az 50-es vonalra, a szemből érkező első személyvonattal Mágocs-Alsómocsoládra (5.42), a következővel Máza-Szászvárra (7.10) vagy Hidas-Bonyhádra (6.58) tervezhették a keresztet.
De a számítás nem jött be, mivel a Mágocs-Alsómocsolád állomás és Szalatnak megállóhely közti, ívekkel gazdagon tarkított kilenc kilométeres kemény hegymászás – még gyalog is fárasztó – megakasztotta a Nohabot. Nem csoda egy fagyos őszi reggelen, amikor még frissen lehullott nyirkos falevelek is nehezítik a gépek dolgát. Kettynek vissza kellett ereszkednie Mágocsra, de addig már jól elverte a mögötte érkező személyvonatot.
De nincs ebben semmi szégyellnivaló, néha a szóló Bézé is fél óra alatt teszi meg a szakaszt. Szombaton pedig a 116-os Szergej produkált az üres répavonattal (24 kocsi) elképesztő, 3-5 kilométer per órás sebességet fölfelé. De legalább fölvitte! Egyébként ideális körülmények közt sem zúznak nagyon errefelé, legutóbb a 228-as Szergej vezérét láttuk dícsérni a gépét, hogy 25-nél lassabban sehol sem ment a rakott répafordával az 50-es vonalon – de azt már délután, amikorra felszáradt a dér és a pára.
Visszatérve a Nohabra, végülis előfogatot rendeltek a Starttól, hogy megérkezhessenek rakodásra a kocsik Bajára. A 235-ös Szergejt küldték Dombóvárról, a két dízel pedig minden probléma nélkül vitte át a vonatot a Mecsek északi vonulatain. A Szergej egész Bajáig előfogatolta a Nohabot, bár Bátaszék után már végig síkság van, elbírt volna vele Ketty egyedül is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!