Megérkeztek az első kínai személykocsik Argentínába
A kocsikat és a mozdonyokat is a kínai CSR építette, utóbbiakat a mozdonygyártó Qishuyan üzemegység. A járműveket a kínai gyártóüzemekből hajóval szállították az argentin főváros, Buenos Aires kikötőjéig, ahol a dél-amerikai ország közlekedési minisztere számos szakemberrel együtt vette át azokat. A február elején érkezett két dízelgép után a mostani szállítmány által ismét két új mozdonnyal gyarapodott Buenos Aires elővárosi vonalainak vontatóállománya.
Argentína közlekedési minisztere elmondta, összesen százhatvan kocsit és huszonnégy mozdonyt vesznek a CSR-től a San Martín-vonal szolgáltatásának korszerűsítésére. A befektetés értéke 133 millió dollár, amiből a szerződésnek megfelelően tizenöt százalék előleget fizetett az argentin kormány, a fennmaradó összeget pedig tíz év alatt kell törleszteni. A tervek szerint három-négy hónapon belül az összes jármű meg fog érkezni.
A miniszter arról is beszámolt, hogy a Sarmiento-vonalra szánt huszonöt kilenckocsis, valamint a Mitre-hálózaton bevetni tervezett harminc darab hatkocsis villamos motorvonatot is várhatóan egy éven belül átvehetik. A CSR Sifang gyártotta motorvonatok által az összes régi, közel fél évszázada közlekedő, korszerűtlen szerelvényt leválthatják, sőt, a vonatok befogadóképessége még meg is duplázódik.
Az argentin kormány nemcsak az elővárosi vonalak szolgáltatási színvonalát próbálja növelni: a Buenos Aires–Rosario, valamint a Buenos Aires–Mar del Plata távolsági viszonylatokon közlekedő vonatokhoz is vásároltak új személykocsikat. A két vasútvonal felújítására nemrég írták ki a tendert – adja hírül a Railway Gazette.