Márciusi megrendelések: kevés, kavarva

iho/repülés   ·   2012.04.19. 13:30
nyito

Az összesen 69 új repülőgép megrendeléséhez 49 törlés és 13 csere tartozik, így egyik nagy gyártó sem tekintheti igazán sikeresnek az elmúlt hónapot. A hónap csúcspontja a China Eastern Airlines 45 gépes Boeing 737NG-s megrendelése volt. Igaz, ezt egy 24 gépes megrendeléstörléssel együtt jelentették be. A megváltozott utasforgalom és a típus késése miatt a kínai légitársaság kisebb gépekre váltott, így a 2005-ös megrendelést törölték.

Még több 737NG kerül majd a China Eastren-hez <bry(fotó: Boeing)

A TAAG Angola Airlines három Boeing 777-300ER szélestörzsűt rendelt, míg az Air Lease Corporation lízingcég két A330-ast, egy-egy 200-as és 300-as változatút rendelt meg. Kisebb vigasz lehet a Boeingnak az Air New Zealand két megrendelt 787-ese. Egy meg nem nevezett japán vállalati vásárló egy Airbus A318-ast vett cégrepülőnek.

A regionális gépek piacán az Eurolot 8 gépes megrendelése és 12 gépes opciója emelkedett ki. A szerencsés nyertes a Bombardier Q400 NextGen.

ATR-ek után jöhet a Q400 NextGen <br>(fotó: Bombardier)

A China Eastern mellett a Shanghai Airlines is törölte 787-es megrendelését, 9 géppel csökkentve így a kiszállítandó Dreamlinerek számát. Mennyiségben a Wizz Air törlése a legnagyobb: a 20 A320-ast még eredetileg 2011 decemberében „dobták vissza”, de az ügyet most véglegesítették.

A Boeing 53 új megrendeléséhez az Airbus két, a Bombardier 10, a Let három és az Embraer egy megrendeléssel csatlakozott. Így a teljes, összgyártói megrendelésállomány az ACARS adatai szerint 96-tal csökkenve 9670 volt március végén.

Kapcsolódó hírek