Már tesztelik a 4-es metró szerelvényeit
Jövő februárra a metró 2-es vonalára rendelt, utolsó Metropolis szerelvénynek is meg kell kapnia a magyarországi üzembe helyezéshez szükséges engedélyét, közben már tesztelik Franciaországban a 4-es vonalra szánt járműveket is. A gyártó Alstom itteni cége az előző évek zsugorodása után ambiciózus növekedési terveket dédelget – írja a Világgazdaság.
A főváros által 2. metróvonalára rendelt, 22 ötkocsis metrószerelvényből 11 már Budapesten van, ebből mostanáig hat kapta meg az üzembe helyezési engedélyét, amihez jövő februárra várhatóan az utolsó szerelvény is hozzájut. Közben futják próbaköreiket a 4-es vonalra rendelt 14 négykocsis szerelvények a gyártó Alstom franciaországi, Valencienne-i tesztpályáján. A járművek ellenőrző műszaki mérései december elején indulnak Budapesten, jövő február 13-ig pedig már a forgalomba helyezésükhöz szükséges típusengedélyt is meg kell szerezniük. 2013 áprilisa és szeptembere között a tervek szerint az összes új szerelvény beérkezik a 4-es vonal depójába.
Minderről a franciaországi társaság magyarországi érdekeltségének vezetői tájékoztatták tegnap reggel a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős, helyettes államtitkárát, Schwáb Zoltánt, néhány munkatársát, valamint a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a BKV Zrt. illetékeseit. A találkozóval – immár másodszor – az Alstom Orbán Viktor korábbi kérésének tett eleget, a miniszterelnök ugyanis jelezte, hogy érdemes lenne a hazai illetékesekkel jobban megismertetni a társaság (elsősorban magyarországi) terveit.
A tegnap elhangzottak alapján e tervek pozícióerősítésből, új tevékenységek meghonosításáról, a belföldi értékesítés növeléséről szólnak. 2020-ig a társaság a biztonsági berendezések piacának egyik vezető itteni szállítójává kíván válni, és ugyanezen a területen a BKV partnere is szeretne lenni. Helyet kíván szerezni magának a vonatbefolyásoló rendszerek szegmensében, és továbbfejlesztené a metró üzletét is. Szintén 2020-ig a társaság be kíván lépni a MÁV piacára, és meg kívánja teremteni egy új vasúti beszállító piacra lépésének feltételeit is.
A ma mintegy másfél száz fős Alstom Zrt. létszáma Deák László vezérigazgató várakozásai szerint jövőre 220 főre bővül, részben a hazai erőmű-karbantartási megbízások bővülésének és az anyacég Magyarországon működő, közlekedési szoftver tesztelő központ további feladatainak köszönhetően, de beindul a BKV-nak szállított metrószerelvények 3 éves, kötelező, garanciális karbantartása is.