Már nyolc CAF fényesíti a budapesti villamossíneket

iho/vasút   ·   2020.11.13. 09:00
00_uj_cafok_budapesten

Négy hosszú az 1-esen, négy rövid a 17-es és 19-es vonalakon közlekedik. Jövő tavaszig a fennmaradó tizennyolc szerelvényt is átadják az utazóközönségnek.

Az október 12-én átadott négy hosszú CAF villamost az elmúlt két hétben újabb négy rövid jármű követte, így összesen már nyolc vadonatúj, korszerű, alacsonypadlós jármű van forgalomban Budapesten abból a huszonhatból, amelyet a BKK 2017-ben rendelt meg a spanyol gyártótól. A négy hosszú villamos az 1-es villamos szolgáltatási színvonalát emeli, míg az elmúlt hetekben átadott négy rövid jármű ideiglenesen a budai fonódó 17-es és 19-es vonalon bővíti az akadálymentes közlekedés lehetőségét. A rövid szerelvényekkel várhatóan 2021 őszétől, a szükséges infrastruktúra-fejlesztések elvégzése után az 50-es, illetve az 56/56A villamos vonalán lehet majd utazni. A hátralévő tizennyolc villamost várhatóan jövő tavaszig adják át a budapesti utazóközönségnek. Ez a határidő a jelenlegi pandémiás helyzet miatt módosulhat, de a BKK, a BKV és a CAF mindent megtesz, hogy tartható legyen.

A tizennyolc villamosból egy hosszú és három rövid jármű már Budapesten van. Az egy hosszú és további két rövid már megszerezte a szükséges hatósági vizsgát, jelenleg az üzembe helyezési engedélyének kiadása zajlik, ezután átvehetők és forgalomba adhatók, tizennégy szerelvényt vár még Budapest, ezek szállítása folyamatos.

Uniós támogatás

A „Budapesti villamos és trolibusz járműprojekt II. ütem (IKOP-3.1.0-15-2017-00013)” a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 17 milliárd 699 millió 115 ezer 44 forint.

A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ azon dolgozik, hogy a korábban megkötött szerződések érvényesítésével Budapest további ötvenegy új villamost és ötven trolibuszt rendelhessen meg; ezek beszerzéséről még tavaly döntött a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa. Így a budapestiek nagyon kedvező áron juthatnának hozzá az új járművekhez. Ehhez a kormánytól nem pénzre, hanem csak jóváhagyására lenne szükség.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.