Már fékfelület is van a zalaegerszegi tesztpályán
A 45 milliárd forint állami beruházással 260 hektáros területen elkészült zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpálya építése három éve kezdődött. A fékek működését tesztelő pályarésze a napokban készült el, az első bérlőt szerdán fogadta. Egy 750 méteres gyorsítószakasz után nyolc, egyenként kétszáz méteres fékezősávot építettek ki, aszfaltos bukótérrel. A különböző burkolatoknak köszönhetően az egyes sávok lehetővé teszik a váltakozó tapadású, érdes vagy sima felületen a fékberendezések vizsgálatát, akár vizezett burkolaton, vagy jeges útviszonyokat imitálva.
Az elektromos és önvezető autók vizsgálatára is alkalmas próbapályán elkészült egy kétezer négyzetméteres, konferenciatermeknek és irodáknak helyet adó épület, és egy 16 személyautó és hat teherjármű befogadására alkalmas technikai épületsor.
A kétezer méteres kezelhetőségi pálya, ami a menetstabilizáló-, a fék- és a kormányrendszerek, valamint a sávtartó funkciók vizsgálatát teszi lehetővé, tavaly óta üzemel. Használatban van az ezer méteres gyorsítósávval ellátott, 300 méter átmérőjű dinamikus felület is, amelyen egyebek mellett a konvojok járműveinek reagálását vagy akár jávorszarvastesztet lehet értékelni. Elkészült a városi környezetet biztosító Smart City területének első öt hektárja is, további 13 hektár pedig most épül. Ugyancsak elkészült az 1500 méteres, kétszer kétsávos autópályaszakasz, mindehhez pedig egy 5G bázisállomás, amely a digitális eszközök működését segíti.
A tesztpálya 65–70 százalékos készültségi fokon áll, a tervezett befejezési határidő a jövő év vége.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!