Rekordmennyiségű autópálya-matricát vettek 2024-re Magyarországon
A megvásárolt útdíjhasználati jogosultságok száma elérte a 15,2 milliót.
A megvásárolt útdíjhasználati jogosultságok száma elérte a 15,2 milliót.
2024-ben 121 ezer 607 személyautót regisztráltak az országban, tizenhárom százalékkal többet az előző évinél. Népszerűek az elektromos autók.
88,9 százalék, ami új világrekord, egyben felülmúlta a 2023. évi 82,4 százalékot; két éve 2022-ben „csak” 79,3 százaléknál tartottak.
Az év utolsó előtti hónapjában 77 ezer 700 személygépkocsi cserélt gazdát, tizenegy százalékkal több az egy évvel korábbinál.
Az európai átlagot is meghaladja. A bővülés az év végéig két számjegyű is lehet, körülbelül 150 ezer új járművel.
Az autógyár 2024. december 18-a és 2025. január 20-a között tart termelési szünetet, ahogy az az elmúlt években már megszokottá vált.
A közúti közlekedési nyilvántartás legfrissebb adatai szerint már több mint 68 ezer kizárólag elektromos hajtású gépkocsi kapott zöld rendszámot hazánkban.
A vállalat és leányvállalatai 2019 tavasza óta több mint 367 millió euró értékben, négyszáz hektáron valósítottak meg területelőkészítést és építettek ki teljes infrastruktúrát Debrecen városa és a BMW Group megbízásából.
A legnagyobb brit autóipari szövetség sürgős kormányzati beavatkozást kért az elektromos járművek gyenge kereslete és az átállási folyamat fenntarthatatlanná vált üzleti költségei miatt.
A matricaárak és a büntetések is újra emelkednek jövőre.
Magyarországon már tizenöt helyszínen lehet igénybe venni a cég új gyorstöltőit és további tizenkét töltőhely kiépítésén dolgoznak, ezek befejezése az év végéig várható.
A Magyar Gépjárműipari Egyesület Tatabányán szervezte meg az idei Exkluzív Vezetői Fórumát. A közel hetven vállalatvezető részvételével tartott konferencia után Krisztián Róberttel, a MAGE elnökével beszélt a magyar autóipari vállalatokat leginkább érintő kérdésekről.
Elkészültek a kiviteli tervek, már csak a szükséges forrás hiányzik.
Lázár János miniszter Botka László polgármesterrel folytatott megbeszélését követő sajtótájékoztatóján azt mondta, az üzem építése, amely Magyarország legnagyobb autógyára lesz, a várakozásoknál sokkal gyorsabb ütemben halad. Bejelentettek számos közlekedésfejlesztési tervet is.
A fontos mérföldkövet egy tisztán elektromos hajtású, kék, ötüléses EQB megépítésével érték el.