Már a délkörön is terelnek tehervonatokat
A 30-as vonal balatoni szakaszának vágányzárjai miatt a Gyékényes és Kelet-Magyarország közötti teherforgalom egy részét elterelik az egykori Délkör-járat vonalaira. A Rail Cargo Hungaria egyes szerelvényei így Gyékényesről Dombóvár felé fordulnak, majd Baján és Kiskunhalason át folytatják útjukat Kiskunfélegyháza felé. Mivel Dombóvártól Kiskunhalasig a vasút nincs villamosítva, az 50-es és a 154-es vonalon Szergejeket vetnek be a vonatokon. A klasszik 628-asok néha egész Kecskemétig is eljutnak, kiváltképp a Mercedes-vonatokkal. Úgy tűnik, a Kiskunhalas—Kecskemét távra nem éri meg villanymozdonyt keríteni. A tehervonatok Halason többnyire a deltát használják.
Az egyik terelt tehervonati járat tehát az autógyáré. Az irgalmatlan hosszú autósvonatokon kívül eddig gabonás szerelvényeket vittek át a délkörön, ezek zömében Gyékényes—Kürtös viszonylatban átkelő tranzitvonatok.
A terelésnek hála újra megnőtt a teherforgalom a környéken, ahol sajnos a helyi feladás igen gyér, inkább a répaszezonban vagy más terelések miatt van időszakosan nagyobb nyüzsgés.
A vasútbarátoknak erős tavaszuk van: február végén, már több mint egy hónapja indult el a nagy mezőföldi terelés. A 40a vonal átépítése miatt a Dunai Finomító, a Dunaferr és a 40-es vonal mentén fekvő üzemek vasúti forgalmát Székesfehérváron át terelik, az 5-ös, a 44-es, a 45-ös és a 43-as vonalakon most egymást érik a dízeles tehervonatok!
* * *
Fotós kollégánk cégeknek és magánszemélyeknek is vállal fotózást: esküvő, rendezvény, portré, családi képek műfajában keressék bátran Attilát az alábbi elérhetőségein!
Honlap: vorosattila.com
Facebook: Vörös Attila fotó
Instagram: vorosatil_ae
Mail: voriae@gmail.com
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!