MAN TGE: itt a Következő Szint!
Az MAN Truck & Bus továbbfejlesztett aktív és passzív biztonsági rendszerekkel ellátott kishaszonjárműve Next Level néven fut.
Idestova hét és fél évvel ezelőtt indult a kishaszonjárművek szegmensében versenyző, Crafter alapokon nyugvó MAN TGE gyártása a Volkswagen lengyelországi üzemében. A modell evolúciója azóta is egyértelmű: megjelent a kisbuszos, lakóautós kivitel, de van már belőle platós, illetve off-road terepre szánt változat is. A legújabb fejlemény: a jármű kiterjedt funkcionális és belsőtéri frissítést kapott a 2025-ös modellévre.
A műszaki fejlődés a teljesen új fedélzeti hálózati rendszer jóvoltából érhető tetten. Az új generációs vezérlőegységek megfelelnek a magasabb szintű kiberbiztonsági követelményeknek, vagyis az MAN TGE védettebb a digitális visszaélések és a jármű szoftverének jogosulatlan módosításai ellen, valamint ideálisan felszerelt a jövőbeli digitális online szolgáltatásokhoz. További előny a távolról végzett frissítések lehetősége. Ezáltal nincs szükség szervizlátogatásokra a szoftverfrissítésekhez és folyamatosan javulhat a szoftverek stabilitása. Az új vezérlőegységek és az új radaros érzékelők, illetve kamerák együttese szintén hozzájárulnak ahhoz, hogy jelentősen fejlődhessenek a biztonsági és vezetéstámogató rendszerek.
Teljesen új az oldalsó holttérfigyelő rendszer, és az elinduláskor a jármű előtti gyalogosokra figyelmeztetés. Ezek mostantól alapfelszerelések a három és fél tonna össztömeg feletti, N2 besorolású, illetve extrafelszerelések az N1 besorolású MAN TGE járművekhez. Az extraként elérhető vezetéstámogató rendszerek, a Cruise Assist és a Cruise Assist Plus részleges önvezetés, valamint a radaros bekanyarodássegítő szintén új fejlesztések. Az alapfelszereltséghez tartozó vezetéstámogató rendszerek kibővített listája is figyelemre méltó. Mindegyik MAN TGE Next Level jármű felszereltségének része az éberségfigyelő, a táblafelismerő, az intelligens sebességszabályzó, az automatikus vészfékrendszer, a parkolássegítő, az aktív sávtartó, a sebességtartó automatika és az abroncsnyomás-figyelő rendszer. Ez új szintre emeli az MAN kishaszonjárművek aktív biztonságát.
Szintén újdonság az N1 besorolású MAN TGE járművek alapfelszereltségében az utasoldali légzsák és a balesetrögzítő rendszer. Utóbbi rögzíti és tárolja az ütközéssel kapcsolatos kritikus paramétereket és adatokat röviddel az ütközés előtt, közben és után. Ezáltal fontos adatok nyerhetők a balesetek vizsgálataihoz és a biztonsági berendezések teljesítőképességének elemzéséhez. Az elülső utasoldali légzsák továbbra is extrafelszerelés az N2 besorolású járművekhez. A TGE Next Level számos új kényelmi felszerelést is kínál: ilyen a digitális műszerpanellel ellátott új műszerfal és a nagyméretű MAN Media Van érintőkijelző a járműfunkciók, valamint az információs és szórakoztatórendszer kezeléséhez. A jármű alaposan továbbfejlesztett elektromos és elektronikus rendszere az új járművezetői munkahellyel és az új, illetve frissített vezetéstámogató rendszerekkel együtt új szintre emelik az MAN TGE típust, ezért kapta a Next Level nevet.
Bár a 2025-ös modellévű MAN TGE a motorházfedél alatt is időtálló megoldásokat kínál; a kétliteres, turbófeltöltős dízelmotor, és a kézi vagy nyolcfokozatú automatikus sebességváltó választási lehetősége nem változott. A korábbi belépőszintű, 75 kW (102 LE) teljesítményű motor ezentúl azonban már nem szerepel a kínálatban, és az ügyfelek a következő három erőforrás közül választhatnak:
- 103 kW (140 LE),
- 120 kW (163 LE) és
- 130 kW (177 LE).
Az első modellváltozatok gyártása 2024 júniusában kezdődik.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!